جهان

وزیر امور خارجه مراکش: داعش در حال انتقال قدرت به شمال آفریقا است

وزیر امور خارجه مراکش از جامعه بین الملل خواست تا خطر تکفیری ها و سنی های تندرو را در قاره آفریقا جدی بگیرند.

 

وزیر امور خارجه مراکش از جامعه بین الملل خواست تا خطر تکفیری ها و سنی های تندرو را در قاره آفریقا جدی بگیرند.

وی که در نشستی بین المللی تحت عنوان «تهدید داعش برای آفریقا» در پایتخت اقتصادی این کشور یعنی کازابلانکا سخن می گفت، افزود: گروه تروریستی داعش در حال انتقال قدرت خود به شمال آفریقا است.

وزیر امور خارجه مراکش، در این نشست فوق العاده که در سطح وزرای خارجه کشورهای آفریقای سفید برگزار شد، ادامه داد: در طی ماه های گذشته شاهد آن بودیم که نقش سیاسی و میدانی داعش در منطقه خاورمیانه روز به روز در حال کمرنگ شدن است، اما من از همین تریبون و در مقابل شما مقامات کشور های دوست می گویم که داعش در حال برنامه ریزی وسیع و انتقال قدرت به شمال آفریقا است.

این وزیر مراکشی  با اشاره به سنی های تندرو و سازمان نروریستی القاعده، افزود: این امر محقق نمی شود مگر آنها بتوانند شاخه های سازمان تروریستی القاعده را در شما آفریقا تقویت نمایند.

او در ادامه بیان کرد: مراکش بارها خطر رشد و تقویت گروه های تروریستی را به کشور های مشترک المنافع صحرا گوشزد کرده و برای چندمین بار و در مقابل شما می گویم که حدود 10 هزار جنگجو متواری داعش از خاورمیانه در حال سازماندهی و اعزام به کشور های شمال آفریقا هستند تا در موقعیتی مناسب به شاخه های مختلف القاعده پیوسته و امنیت این منطقه را با اخلال رو به رو کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا