اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

شاهکار هنری از واقعه کربلا در موزه لوور فرانسه

شبکه رسمی تلویزیونی فرانسه گزارشی تصویری از یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های هنری تخصصی تاریخ و تمدن اسلامی در تاریخ کشورش منتشر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این شبکه در گزارش خود آورده است: نمایشگاه هنرهای اسلامی در دیروز و امروز، در موزه لوور با همکاری انجمن موزه های ملی پاریس قبل از انتقال فعالیت های خود به 18 شهر مختلف برگزار شده است. این نمایشگاه بخشی از پروژه ای به همین نام است که با هدف کشف تنوع و غنایی تمدن های اسلامی برخاسته از فرهنگ ها و زبان های متعدد برگزار شده است.

این گزارش به نقل از امیلی سالبری، مدیر موزه های شهر آنگولمه اعلام کرد: از جمله گنجینه های موزه لوور، شاهکار هنری از نبرد کربلاست که به شکل یک تابلو شیشه ای ساخته شده از کریستال سنگی در سال 1000 میلادی است. این شاهکار هنری درحال حاضر در معرض دیدعموم قرار دارد.

این شبکه گزارش داد: این نمایشگاه از 20 اکتبر آغاز شده است و تا 27 مارس 2022 ادامه دارد.

این نمایشگاه معرفی تاریخ غنی تمدن اسلام در سراسر کشورهای جهان از مغرب عربی تا اسپانیا و از هند تا خاورمیانه و از آسیای میانه تا بیت المقدس را برعهده دارد.

فرانس اینفو اشاره کرد که «نمایشگاهی که از 20 اکتبر تا 27 مارس سال آینده برگزار می شود، تصمیم دارد تا تاریخ غنی تمدن اسلام را در سراسر کشورهایی که پیام آن به آنها رسیده است، از مغرب تا اسپانیا و از هند تا خاورمیانه و از آسیای مرکزی تا اورشلیم رسیده، یه تصویر بکشد.

در مجموع 210 اثر هنری باستانی و معاصر برجسته ترین ماده برای فعالیت های این رویداد بزرگ هنری خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا