آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد

از زمان ولیعهد شدن “محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود”، هر از چند گاهی تصمیمی در عربستان گرفته می شود که تعجب همگان را بر می انگیزد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جدید ترین تصمیم اتخاذ شده در عربستان، ورود بانوان به روضه شریفه مسجد النبی مجاز شد. این در حالی است که تا پیش از این زنان در عربستان سعودی از کمترین اهمیت و جایگاه برخوردار بودند.

ریاست امور مسجد النبی، ورود بانوان زائر به روضه منوره را در زمان‌های مشخصی مجاز اعلام کرد.
پس از کاهش محدودیت‌های کرونایی در عربستان سعودی و اجازه کامل برای استفاده زائران از تمام ظرفیت مسجدالحرام و مسجدالنبی، ریاست امور مسجدالنبی ورود بانوان زائر به روضه منوره را در زمان‌های مشخصی مجاز اعلام کرد.

سازمان امور مسجد النبی در حساب رسمی خود در توئیتر با انتشار یک عکس‌نوشته، اوقات ورود بانوان به روضه منوره را اعلام کرده است.

بر اساس این اعلام، بانوان پس از نماز صبح تا قبل از نماز ظهر می‌توانند از درِ شماره ۲۴ وارد مسجد النبی شوند. در نوبت شب نیز پس از نماز عشا تا اذان صبح، درهای شماره ۲۴ و ۳۷ مسجد النبی به روی بانوان برای ورود به روضه منوره باز است.

پیش از این، به ویژه پس از صدور مجوز برای کاهش اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در عربستان سعودی، ریاست کل امور مسجد النبی از تلاش این اداره برای گرفتن مجوز جهت استقبال از نمازگزاران در مسجدالنبی خبر داده بود.

روضه منوره یا روضه شریفه، مکانی در مسجد النبی بین منبر و منزل پیامبر خدا صلی الله علیه و آله است و برای مسلمانان از فضیلت بسیاری برخوردار است. چرا که رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: فاصله بین خانه و منبر من باغی است از باغ‌های بهشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا