جهان

رستورانی در نیومکزیکو متهم به تبعیض دینی علیه یک بانوی مسلمان شد

رستورانی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا که به یک بانوی مسلمان اجازه داشتن پوشش اسلامی و حجاب را نداده بود، متهم به تبعیض دینی شده است.

 

رستورانی در ایالت نیومکزیکو ی آمریکا که به یک بانوی مسلمان اجازه داشتن پوشش اسلامی و حجاب را نداده بود، متهم به تبعیض دینی شده است.

کمیسیون فرصت های شغلی برابر آمریکا اعلام کرد شکایت نامه «تبعیض دینی» یک کارمند مسلمان زن علیه غذاخوری «بلومون» در ایالت نیومکزیکو در این سازمان تنظیم شده است.

براساس اتهامات وارده، «سامانتا بانی» یک کارمندِ مسلمان این رستوران بوده که درخواست داشته حجاب خود را در ساعات کاری حفظ نماید اما کارفرمای وی درخواستش را رد کرده و او را اخراج نموده است.

«ماری اونیل» وکیل حقوقی این کمیسیون ضمن انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما قویا معتقدیم که پرورنده های مربوط به تبعیض دینی در سراسر منطقه باید در اولویت دادگاه ها قرار بگیرند از جمله مواردی که کارفرمایان حقوق دینی کارمندان را زیر پا بگذارند.

وی افزود: وضعیت زمانی به شدت نگران کننده می شود که درخواست های کارمندان در رابطه با حقوق مذهبی بسیار ساده و قابل انجام هستند و کارفرمایان تنها به دلیل کلیشه های غلط و سوءبرداشت های نادرست علیه یک مذهب چنین واکنش هایی را نشان می دهند.

الیزابت کدل مدیر منطقه ای این سازمان نیز گفت: ما تبعیض علیه کارمندان را به ویژه زمانی که درخواست های ساده و منطقی مرتبط با دین و مذهب شان داشته باشند، تحمل نخواهیم کرد.

به گفته این کارشناسان، گفتمان های ضد دینی و نیز تصمیمات برخی حکومت ها در رابطه با محدودیت یک دین خاص، می تواند جامعه را به سمت چندپارگی برده و به روابط اجتماعی ضربه وارد نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا