جهان

بیانیه سازمان مسلمان آزاده به مناسبت روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی بیانیه ای صادر کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) به مناسبت روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز نیز رسیده، آمده :

ملل مختلف، روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی را در راستای ریشه کن کردن این رفتار غیر انسانی گرامی داشت؛ اقدامی که از سوی افراد یا گروه ها به بهانه اختلاف رنگ، نژاد، دین و یا فکر در حق دیگران انجام می گیرد و امید آن می رود که با احیای این روز به مشکلاتی که کماکان برخی از جوامع در جهان گرفتار آن هستند خاتمه دهد.

مسلمان آزاده افزود: بیش از نیم قرن است که جامعه بین الملل یک روز را به نام مبارزه با تبعیض نژادی نامگذاری نموده و طی این سالها نشستهای فراوانی در این باره صورت گرفته است؛ ولی متاسفانه هنوز هم آثاری از رفتارهای نژاد پرستانه را در برخی جوامع مدنی شاهد هستیم  که در پی این رفتارها حقوق میلیون ها تن در جهان ضایع شده و حتی منجر به قتل آنها نیز می شود.

سازمان جهانی نفی خشونت در ادامه این بیانیه آورده است : برای مثال میلیون ها نفر از شیعیان هدف تبعیض های سیاسی، هتک حرمت و حتی قتل های برنامه ریزی شده توسط برخی حکومت ها و یا گروه های تروریستی قرار می گیرند و معترضان به این تبعیض نیز با سرکوب های شدید و یا بازداشت های بی مورد سرکوب می شوند.

این بیانیه در ادامه ضمن اشاره به قومیت مسلمان روهینگیا در کشور میانمار افزود: ملت مسلمان روهینگیا نیز چندین سال است که هدف حملات خشونت آمیزی از قبیل کشتار جمعی، آوارگی وتجاوز از سوی حکومت و افراطیان  میانمار قرار می گیرند و متاسفانه جامعه جهانی در قبال این جنایت ها،سکوت اختیار کرده است.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود از جامعه بین الملل خواست تا به این جنایتها در سرتاسر پایان داده و با استفاده از نفوذ خود در راه حل مشکلات جوامع فقیر کوشش کنند تا در آینده، جهانی عاری از هر گونه خشونت و نفرت را شاهد باشیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا