اخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

دروغ پردازی فارس نسبت به سه مرجع تقليد شيعه؛ خبرگزاری‌های حکومتی بازهم انتقاد به ظلم را برنتافتند

خبرگزاری حکومتی فارس که زیر نظر نهادهای امنیتی نظام ولایت فقیه اداره و خط دهی می شود طی گزارشی تحت عنوان ” سرنوشت 3 مرجع تقلیدی که مقابل امام خمینی ایستادند ” به تکرار دروغ ها و اتهامات ساخته و پرداخته محافل امنیتی علیه مراجع مستقل پرداخته است.


به تازگی خبرگزاری فارس که نها‌د‌های امنیتی ایران آن را تأمین بودجه و سیاستگذاری میکنند، گزارشی منتشر کرده تحت عنوان “سرنوشت 3 مرجع تقلیدی که مقابل امام خمینی ایستادند”.
در این گزارش دروغ‌ها و اتهامات محافل امنیتی علیه مراجع تقلید مستقل تکرار شده و روایت مجعول و دروغینی از مخالفت‌های مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام حسینعلی منتظری، سید محمد کاظم شریعتمداری و سید محمد شیرازی با نظام ولایت فقیه تهیه و انتشار پیدا کرده است.

این اولین باری نیست که نهادهای خبری و تبلیغی نظام ولایت فقیه علیه مراجع مستقل اعم از درگذشته و نیز مراجع زنده دروغ پردازی می‌کنند و به نظر می رسد درست هنگامی‌که یکی از مراجع مستقل و مردمی به بیان انتقاداتی علیه رفتار حاکمان نظام می‌پردازد این نهادهای مامور مجددا نهاد مرجعیت مستقل و مردمی که همواره مقابل ظلم حاکمان بوده را مورد هجمه قرار می‌دهند؛ این‌بار نیز بیانات روشنگرانه حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در جمع مبلغین در آستانه ماه مبارک رمضان و انعکاس گسترده آن در رسانه ها موجب شد که رسانه حکومتی فارس دروغ پردازی‌های گذشته خود را بازنشر نماید.

درحالی‌که نظام ولايت فقيه خود را برآمده از روحانيت و اسلام ميداند، تحمل انتقادات ناصحانه روحانيون و مراجع تقليد را هم نداشته و آنها را محكوم به حصر، حبس و تضييقات فراوان نموده تا جایی كه بر اثر بيماری وعدم دسترسی به پزشک متخصص وامكانات درمانی در حصر خانگی از دنيا رفتند؛ اما گویا حتی پس از مرگ نیز از هجمه‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در امان نیستند!

با اینکه بسیاری از این تشکیک‌ها در کتب و مقالات مفصلی از جمله کتاب «اسنادی از شکسته شدن ناموس انقلاب» نوشته دکتر محسن کدیور که برای مطالعه عموم روی سایت ایشان نیز موجود است، پاسخ داده شده، به ذکر یک نمونه از این اتهامات می‌پردازیم.

موضع مرحوم آیت الله العظمی سید محمد شیرازی درباره جنگ ایران و عراق

فارغ از آغازگر این جنگ هشت ساله، نه تنها آیت الله العظمی سید محمد شیرازی، بلکه بسیاری از روحانیون بلند پایه و علما و مراجع مستقل از نظام‌های ایران و عراق ، جنگ و خونریزی میان دو کشور مسلمان با اکثریت شیعه را حرام می دانستند.

مرحوم آیت الله العظمی سید محمد شیرازی جنگ ایران و عراق را تا مرحله دفاعی مجاز و مشروع دانسته و از زمانیکه جنگ وارد مرحله تهاجم به خاک عراق شد آن را غیر شرعی دانستند. آن مرجع فقید به‌ویژه پس از پیشنهاد عراق برای آتش بس ، اصرار مقامات ایران برای تداوم جنگ را نادرست و برادر کشی قلمداد کردند مخصوصا آنکه اخبار موثق از جانب عراق حکایت داشت که صدام اکثرا از مناطق شیعه نشین عراق سربازگیری می‌کرد و اکثر کشته‌های ارتش عراق از شیعیان این کشور بودند.

موضع حق این دسته از علما هنگامی بیشتر برای مردم ایران و عراق اثبات شد که نه دیکتاتور بعثی و نه حاکمان نظام ولایت فقیه هیچکدام به اهداف رویاپردازانه خود در جنگ هشت ساله دست نیافتند و حاصل این نبرد بی حاصل جز میلیونها کشته از دو سوی نبرد و بر باد رفتن سرمایه های دو کشور نبود آن‌هم با شیوه نبردی که بعدا محسن رضایی با قربانی کردن هزاران جوان ایرانی بخشی از آن را عملیات فریب خواند!!

مرحوم آیت الله العظمی سید محمد شیرازی اما به دلیل انتقادات به شیوه حکمرانی نظام ولایت فقیه سالها در حصر و تضییق به‌سر برد و نهایتا بر خلاف احکام صریح اسلام اجازه ندادند در محل مورد وصیت دفن شود و همچنین از برپایی مراسم تشییع و تدفین در شأن یک مرجع تقلید نیز برای ایشان ممانعت شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا