جهان

اعتراض مسلمانان هند به تخریب مسجدی تاریخی

مسلمانان هندی به تخریب مسجد تاریخی ۴۰۰ ساله اعتراض کردند. 

 

مسلمانان هندی به تخریب مسجد تاریخی ۴۰۰ ساله اعتراض کردند. 

سازمان های اسلامی در شهر ویجیاوادا واقع در منطقه حکومتی کریشنا در هندوستان نسبت به تصمیم دولت برای تخریب یک مسجد تاریخی با قدمت 400 سال، مخالفت کرده و تنش ها در این ناحیه بالا گرفته است.

مقامات شهرداری هندو اعلام کرده اند به منظور توسعه بزرگراه ویجیاوادا، مسجد تاریخی تانیشا، که به صورت موازی با جاده واقع شده،  باید تخریب شود. با این حال کارشناسان مسلمان بر این باورند که برای طرح توسعه بزرگراه نیازی به حذف مسجد نیست.

در پی افزایش نگرانی ها در منطقه، حمید انجینر عضو هیات مرکزی اوقاف اسلامی، از محل این مسجد بازدید به عمل آورده و اعلام کرد: طرح های توسعه بزرگراه به صورت تعمدی دستکاری شده و هدف آن تنها تخریب این مسجد 400 ساله است.

وی افزود مقامات یک اشتباه طراحی مرتکب شده اند و این اقدام آن ها مسلمانان را تحریک نموده است. 

حمید در ادامه گفت: گردانندگان ناحیه کریشنا و مقامات مسئول ساخت بزرگراه ملی باید وضعیت را به طور دقیق تر مورد بررسی قرار دهند و تغییرات ضروری در این طرح ایجاد کرده و احساسات مردم در جامعه اسلامی را نیز مدنظر قرار دهند. 

وی در ادامه اقدام مقامات این منطقه را در بی جواب گذاشتن شکایات مسلمانان محلی و نارضایتی آنان در تخریب این مسجد محکوم کرد و افزود: تخریب یک بنای تاریخی مسلمانان به نام ساخت بزرگراه عادلانه نیست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا