جهان

نمایشگاه هنری «سلام» در دانشگاه تگزاس برگزار می‌شود

نمایشگاه هنر و فرهنگ اسلامی به زودی در مرکز یادبود دانشجویان در دانشگاه تگزاس آمریکا برگزار خواهد شد.

 

نمایشگاه هنر و فرهنگ اسلامی به زودی در مرکز یادبود دانشجویان در دانشگاه تگزاس آمریکا برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه هنری با عنوان «نمایشگاه سلام» قرار است از 16 ژانویه 2018 آغاز به کار کرده و تا 3 مارس ادامه داشته باشد و شامل آثار هنری دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه و جامعه هنرهای اسلامی هیوستون خواهد بود.

هدف از برپایی این نمایشگاه تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز، پذیرش دانشجویان مسلمان و افزایش ادراک و بینش نسبت به فرهنگ اسلامی عنوان شده است.

مدیر گالری هنری درباره برپایی این نمایشگاه اسلامی گفت: ما امیدواریم به این شیوه مزایای آموزشی زیادی را برای دانشجویان فراهم کرده و آن ها را با فرهنگ هایی که از فرهنگ خودشان بسیار متفاوت است آشنا سازد.

به گفته مری کسیلاس، ریاست کمیته دانشجویی هنرهای تجسمی و ارشد بیوشیمی ارشد، در این نمایشگاه 15 اثر هنری از جامعه هنرهای اسلامی، 50 تصاویر چاپ شده از هنرمندان دانشجو و 10 قطعه آثار هنری دیگر از سوی دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه در عرض یک دوره دو هفته و نیم به نمایش گذاشته خواهد شد. 

دانشجویان همچنین آثار خوشنویسی از 99 نام الله را نیز به شیوه های مختلف به نمایش خواهند گذاشت.

سیبا الکتانی، دانشجوی مهندسی شیمی و معاون انجمن اسلامی که پروژه خوشنویسی اسامی 99گانه خداوند را سرپرستی کرده در این باره گفت: این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا زبان عربی زبان بنیادی دین ماست و تقریبا تمامی مسلمانان به این زبان آشنایی دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا