آسیااخبارجهانجهان اسلام

ورود دادگاه عالی هند به پرونده رهبران هندوی افراطی

ممکن است اقدامات افراطی هندوهای تندرو در هند کار دستشان دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دادگاه عالی هند گفته که دادخواست پیگرد قانونی چندین رهبر مذهبی تندروی هندو به اتهام ایراد سخنرانی‌های ‌تحریک‌آمیز علیه مسلمانان در جریان یک نشست غیرعلنی را بررسی خواهد کرد.

به نظر می رسد افراطی گری هندوهای تندرو در حال نشان دادن چهره واقعی این دین است.

این اولین باری نیست که مسلمانان توسط هندوها تهدید می شوند، ولی این‌بار، تهدیدها رسانه ای شده و ممکن است برای هندوهای افراطی گران تمام شود.

در همین راستا، سه قاضی دادگاه عالی هند گفته اند که در حال صدور اخطاریه‌ای به دولت ایالت اوتاراکند هستند. این اخطاریه اعلام می‌کند که هفته آینده این پرونده از سوی دادگاه عالی بررسی می‌شود.

این رهبران مذهبی تندرو در کنفرانسی که ماه گذشته برگزار کرده‌ بودند از هندوها خواستند که خود را برای نسل‌کشی مسلمانان مسلح کنند.

پلیس گفته که در حال بازجویی از مظنونان است، اما هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

ایالت اوتاراکند توسط حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر، اداره می‌شود.
به قدرت رسیدن وی در سال ۲۰۱۴ و انتخاب مجدد قاطعانه او در سال ۲۰۱۹، منجر به افزایش حملات علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها شده است.

ماه گذشته هم پلیس هند یک رهبر مذهبی هندو به نام «کالیچاران ماهاراج» را به اتهام توهین به مهاتما گاندی رهبر استقلال هند و تمجید از قاتل وی دستگیر کرد.

“مهاتما گاندی” در سال ۱۹۴۸ در جریان یک جلسه دعا در پایتخت هند توسط یک هندوی تندرو به ضرب گلوله کشته شد، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها ملت هند را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد و برای مردم کشورش بسیار قابل احترام است.

حال باید دید دادگاه هند می تواند از مسلمانان زنده به عنوان شهروند این کشور حمایت کند یا فقط می تواند اقداماتی مانند بازداشت توهین کننده به “مهاتما گاندی” را دنبال نماید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا