جهان

نام «محمد» یکی از پر استفاده ترین نام ها در شهر «وین»

آخرین سرشماری‌های رسمی اتریش در سال ۲۰۱۷ میلادی،حاکی از آن است که نام «محمد» یکی از پر کاربردترین نام ها در شهر «وین»، پایتخت این کشور است. 

 

آخرین سرشماری‌های رسمی اتریش در سال ۲۰۱۷ میلادی،حاکی از آن است که نام «محمد» یکی از پر کاربردترین نام ها در شهر «وین»، پایتخت این کشور است. 

روزنامه «کرونین زیتونگ» اتریش، با اعلام این آمار به نقل از سازمان های دولتی اتریش، نوشت:  وجود نام «محمد» در زمره ی نام‌های پراستفاده در وین،  نشان از تنوع فرهنگی در اتریش دارد.

این روزنامه توضیح داد که نام محمد به خودی خود در رتبه سوم قرار نگرفته است بلکه با در نظر گرفتن املا‌ها و لهجه‌های مختلف مانند Muhamed ، Muhammad و Mohamad ، توانسته است رتبه سوم را از آن خود کند.

بر اساس این سرشماری، تعداد افراد دارای نام‌ «الکساندر» به ۱۷۵ نفر،  نام «ماکسیمیلیان» به  ۱۶۱ نفر و نام «محمد» به ۱۵۹ نفر می‌رسد.

همچنین بر اساس گزارش مرکز سرشماری ملی انگلستان، نام محمد در لیست ۱۰ اسم پرطرفدار در انگلستان به شمار می رود و از نام‌های تاریخی این کشور مانند ویلیام، جیمز و دانیال،  پیشی گرفته است. 

در سال ۲۰۱۵ میلادی،  کشور اتریش میزبان حدود ۹۰ هزار پناه جو بود که یک درصد از جمعیت حدود ۸ میلیون و ۶۲۳ هزار نفری این کشور را در بر می‌گرفت.

به گفته کارشناسان، از طرفی اتریش با روی کار آمدن برخی سیاست مداران راست گرا – که گفتمان های نژاد پرستانه و یا اسلام ستیزانه دارند – در حال از دست دادن تعادل اجتماعی است و بیم آن می رود که اسلام هراسی در این کشور اروپایی، رشدی فزاینده به خود بگیرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا