جهان

حضور شهردار «مونترآل» کانادا در مراکز شيعي اين شهر

شهردار «مونتريال» کانادا، از مراکز شيعي اين شهر بازديد کرد.

 

شهردار «مونترال» کانادا، از مراکز شيعي اين شهر بازديد کرد.

«دنيس کودر» شهردار مونترال کانادا به اتفاق هيئت همراهش، با حضور و بازديد از مرکز جهاني «آيت الله العظمي شيرازي» و «مرکز اسلامي ايرانيان»، از اقدامات اين دو مرکز فرهنگي در راستاي آگاهي رساني به مردم تشکر کرد و همگام کردن آنان با قوانين کانادا را دستاوردي بزرگ دانست.

شهردار مونتريال همچنين آمادگي خود را براي ارائه خدمات در همه زمينه ها به اين دو مرکز شيعي، اعلام  کرد.

«شيخ صالح سيبويه» نماينده مرجعيت شيعه «آيت الله العظمي شيرازي» مدظله،  نيز در اين ديدار سلام معظم له را به «دنيس کودر» شهردار مونترال کانادا رساند و مراتب تشکر مرجعيت شيعه از وي را به دليل رسيدگي اش به مسلمانان، خصوصا شيعيان، ابلاغ کرد.

 «شيخ صالح سيبويه» نماينده مرجعيت شيعه همچنين برخي مشکلات جامعه شيعيان کانادا از قبيل: نداشتن گورستان مخصوص شيعيان، عدم برخورداري از خانه سالمندان و خانه هايي با اجاره هاي پايين که مخصوص اشخاص کم درآمد، و در اختيار شهرداري است  را؛ با شهردار مونترال درميان گذاشت.

در خاتمه اين ديدار، نماينده مرجع عالي قدر، تسبيحي را به عنوان هديه به «دنيس کودر» شهردار مونترال کانادا اهدا کرد، که او نام حضرت «ابالفضل عليه السلام» را که به روي اين هديه نوشته شده بود، با صداي بلند بر زبان جاري کرد و افزود: من مي دانم شيعيان در طول تاريخ مظلوم واقع شده اند، لذا سعي مي كنم در كنارشان باشم و آن ها را ياري کنم.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا