جهان

تشرف یک اسقف کنیایی به اسلام

یک اسقف کنیایی به دین اسلام گرویده و کلیسای خودش را به یک مسجد تبدیل کرده است.

 

یک اسقف کنیایی به دین اسلام گرویده و کلیسای خودش را به یک مسجد تبدیل کرده است.

اسقف «چارلز اوکانی» که اکنون به «اسماعیل اوکانی» تغییر نام داده در این باره به خبرنگاران نایروبی گفت: کلیسای من قبلا به عنوان کلیسای رحمت خدا در نیالگوسی شناخته می‌شد، اما اکنون مسجد جمعه نیالگوسی است. 

وی افزود: در طول دوران خدمتم به عنوان یک اسقف، به کشورهای مالیندی، مامباسا، نایروبی و تانزانیا سفر کردم تا کلام خدا را ترویج کنم و از این فرصت برای مطالعه رابطه مسلمانان و مسیحیانی که در این مناطق زندگی می‌کردند استفاده نموده و به این نتیجه رسیدم که اسلام بهتر است.

وی همچنین گفت: آموزه‌های کتاب انجیل نوعی لباس پوشیدن را برای زنان توصیه می‌کند که مانع از تحریکات جنسی در کلیسا شوند، اما متاسفانه اکنون بعضی از زنان در کلیسا لباس‌های نامناسبی می‌پوشند و این زنان با البسه نامناسب کشیشان را تحریک می کنند. وقتی من آن‌ها را به پوشش بهتر نصیحت کردم متاسفانه از من عصبانی شده و در مقابل من ایستادگی کردند با اینکه آن‌ها بودند که در مقابل خواسته خداوند ایستاده بودند.

اوکانی که به اسلام گرویده دلش می‌خواهد مطالعات خود را در باره اسلام گسترش داده و می‌گوید: من قصد دارم الهیات بخوانم تا کلام خدا را در دین اسلام ترویج کنم. پیش از این در هیچ کلاس الهیاتی شرکت نکرده‌ام و این می‌تواند آغازی برای من محسوب شود.

گفتنی است، 23 عضو کلیسای این کشیش نیز به همراه وی به دین اسلام گرویده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا