اخبارجهانعراق

با هدف ایجاد فضای مناسب برای زائران اربعین ، بهره گیری از پوشش های ویژه در اطراف حرم حسینی

کادر فنی آستان مقدس حرم مطهر حسینی با هدف ایجاد فضای مناسب برای عزاداران و زائران حسینی همزمان با زیارت اربعین ، با بهره گیری از فناوری جدید ، اقدام به پوشاندن فضاهای اطراف حرم مطهر که حدوداً پنج هزار متر مربع می باشد ، نموده که خوشبختانه تاکنون این عملیات ، پیشرفت زیادی داشته است.

مهندس عبدالحسن محمد مظلوم، رئیس اداره نگهداری آستان مقدس حسینی در گفت‌وگوی مطبوعاتی که خبرگزاری اخبار شیعه ، خبر آن را دریافت کرده ، اظهار داشت: کادر فنی آستان مقدس حسینی به عملیات پوشاندن فضاهای مجاور حرم مطهر حسینی برای جلوگیری از تابش مستقیم اشعه خورشید و کاهش دمای گرما ، به منظور ایجاد فضای مناسب برای آسایش و رفاه زائران در طول برگزاری مراسم زیارت اربعین صورت می پذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد که این اقدام به منظور ایجاد فضای مناسب برای آسایش و رفاه زائران در طول برگزاری مراسم زیارت اربعین صورت می پذیرد.

رئیس اداره نگهداری آستان مقدس حسینی در ادامه افزود : عملیات مشترک اجرایی با هماهنگی اداره تحت نظارت وی و بخش تبریدِ اداره نظارت بر پروژه های فنی و مهندسی آستان مقدس حسینی صورت می پذیرد.

وی در ادامه افزود : فعالیت های در حال اجرای اداره ی ما به صورت مستمر طی ۱۲ ساعت در شبانه روز ، شامل محصور کردن فضاهای اطراف حرم حسینی با استفاده از پوشش سیم فولادی، معروف به تور کره ای انجام می شود که از منطقه باب الرأس شریف تا صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها را در بر می گیرد.

مهندس عبدالحسن محمد مظلوم خاطر نشان کرد که مرحله دوم این عملیات ، در محدوده باب القبله امام حسین علیه السلام به سمت صحن امام حسن مجتبی علیه السلام و خیابان شهدا و تمام مسیرهایی که به صحن حضرت زینب سلام الله علیها منتهی می شود ، خواهد بود

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا