جهان

عدم بررسی جدی نقض قوانین جنگی در یمن و حمله به غیر نظامیان

نقض قوانین حقوق بشر همچنان در یمن ادامه دارد.

 

نقض قوانین حقوق بشر همچنان در یمن ادامه دارد.

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر اعلام کردکه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حاضر به انجام تحقیقات جدی درباره نقض قوانین جنگ در یمن نیست.

این سازمان همچنین اعلام کرد: کشورهای ائتلاف عربی از پرس و جو درباره حملات هوایی به یمن طفره می روند و حاضر به ارائه توضیح درباره چگونگی و حجم این حملات در یمن نیستند.

به گفته این سازمان حقوق بشری، علاوه بر این ها؛ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، با ارائه اطلاعات درباره حملات غیرقانونی خود در یمن نیز مخالفت می کند.

در تازه ترین جنایت ائتلاف عربی در یمن، جنگنده های عربستان سعودی منزل یک شهروند غیر نظامی را در منطقه «حیران» استان حجه بمباران کردند که در این حمله شش نفر شهید و پنج نفر دیگر از جمله چند زن و کودک مجروح شدند.

این حمله در ادامه حملات شدید هوایی به مناطق حرض و میدی در استان حجه صورت گرفت.

حملات سه ساله ائتلاف عربی به یمن همچنان ادامه داشته و تا کنون هزاران تن از شیعیان یمن را به شهادت رسانده و یا مجروح ساخته است.

این درحالی است که بیش از 600 هزار تن نیز در پی از بین رفتن زیر ساخت های این کشور به وبا مبتلا شده اند که اکثر آنان کودکان هستند.

تاکنون بیش از 2000 تن در یمن جان خود را در پی ابتلا به وبا از دست داده اند و ابتلا به این بیماری در یمن همچنان ادامه دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا