جهان

اعتراضات خیابانی در پی ترور دانشجوی مسلمان در هندوستان

رئیس اتحادیه دانشجویان انجمن اسلامی در منطقه «بیدلند» در ایالت «آسام» واقع در شمال شرقی هندوستان، به ضرب گلوله افراد ناشناس جان باخت شد.

 

رئیس اتحادیه دانشجویان انجمن اسلامی در منطقه «بیدلند» در ایالت «آسام» واقع در شمال شرقی هندوستان، به ضرب گلوله افراد ناشناس جان باخت شد. 

این حادثه تروریستی علیه یک شخصیت مسلمان دانشجویی در همان ساعات اولیه، منجر به برانگیخته شدن اعتراضات خودجوش و گسترده‌ای در میان گروه‌های مسلمان در ایالت آسام شد و مردم خواستار رسیدگی حکومت به این ترور ناجوانمردانه شدند.

به گفته شاهدان عینی «لافیکول السلام احمد» دانشجوی مسلمان در مغازه خود در بازارچه‌ای در شهر «کوکراجیهار» نشسته بود که دو موتورسوار با اسلحه به سوی او آمده و از فاصله نزدیک به او تیراندازی کردند.

در پی این حادثه، معترضان به این جنایت به خیابان‌ها ریخته و بزرگراه‌های چندین منطقه در اثر جمعیت تظاهرکنندگان و مردم خشمگین به حالت بسته در آمد. «سارباناندا سونوال» وزیر ارشد آسام درخواست یک جلسه امنیتی اضطراری داده و از پلیس خواسته امنیت را در منطقه برقرار سازد.

وزیر ارشدِ «آسام» نیز با محکوم کردن این عمل ناجوانمردانه، از مردم خواسته در حفظ صلح و آرامش در منطقه تلاش نموده و اعلام کرده که صلح به نفع تمامی آحاد مردم است.

گفته می‌شود این دانشجوی مسلمان، قصد برگزاری راهپیمایی‌های مردمی برای رسیدگی به مشکلات مسلمانان در منطقه را داشته است.

این جنایت در حالی اتفاق افتاده که «نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان برای یک سفر یک روزه و رسیدگی به شرایط سیل به ایالت آسام آمده بود.

پلیس اعلام کرده تحقیقات برای شناسایی قاتلان را آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا