جهان

روزنامه انگلیسی فاش کرد: سلول های شکنجه بحرین با انگلستان ارتباط دارد

کارشناسان نظامی انگلیس به شکنجه گران بحرینی آموزش داده اند.

 

کارشناسان نظامی انگلیس به شکنجه گران بحرینی آموزش داده اند.

«میدل ایست آی» انگلستان اسناد جدیدی را فاش کرد که نشان می دهد برخی کارشناسان نظامی انگلیس در فاصله 12 ماه 28 مرتبه به بحرین سفر کرده اند.

میدل ایست آی افزود: کارشناسان انگلیسی از 2015 تا پایان سال 2016 حدود 685 روز را در بحرین مشغول آموزش دادن به 400 افسر و مامور زندان بحرینی بوده اند و این اطلاعات بعدها در اختیار گروه حقوق بشر «ریبریو» که مقر آن در لندن است قرار گرفته است.

اسناد به دست آمده در مورد میزان مشارکت انگلس در شکنجه های صورت گرفته در زندان های بحرین، موجب خشم فعالان حقوق بشر شده و آنها حکومت این کشور را متهم کرده اند که به یک نظام ثروتمند نفتی این فرصت را داده تا بدون ترس و واهمه از مجازات های بین المللی به سرکوب مردم خود بپردازد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به بازداشت خانم «ابتسام الصائغ» از فعالان حقوق بشر توسط نظام بحرین نوشت: خانم الصائغ پس از دو هفته بازداشت غیر قانونی و بازجویی اکنون به اتهام های واهی و بی اساسی مانند اقدام تروریستی و مقابله با نیروهای امنیتی بحرین و دریافت پول از برخی گروه ها که آل خلیفه آنها را تروریست می نامد، زندانی شده است.

شایاین ذکر است پیشتر، در پی افشاگری های غعالان حقوق بشر در باره شکنجه و آزار جنسی این فعال حقوق بشر توسط مزدوران آل خلیفه،گزارش گر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان نیز ضمن محکوم کردن بازداشت غیر قانونی خانم «الصائغ» خواستار انجام تحقیقات در این زمینه شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا