آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز عملیات سنگفرش کردن ایوان طلای حرم مطهر عباسی

اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که عملیات مقدماتی سنگفرش کردن ایوان طلای بزرگ حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) آغاز شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس اخبار دریافتی خبرنگار ما، بخش پروژه های مهندسی آستان مقدس قمر بنی هاشم، حضرت أبا الفضل العباس (علیه السلام) اقدامات لازم به عملیات مقدماتی سنگفرش کردن ایوان طلای بزرگ این حرم مطهر را آغاز کرده اند.

در همین راستا “ضیاء مجید الصائغ” رئیس بخش مهندسی آستان مقدس عباسی در این باره، گفت: اقدامات سنگفرش کردن، از اقدامات نهایی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است زیرا سنگفرش حرم و صحن مطهر و دیگر ایوان ها پایان یافته و این اقدامات وارد آخرین بخش از این فضا یعنی ایوان طلای بزرگ شده است.

وی همچنین افزود: این اقدامات به سه مرحله تقسیم خواهد شد؛ ما از بخش راست ورودی ایوان آغاز کردیم که این اقدامات شامل برداشتن مرمر قدیمی و مواد چسبنده آن و‌ انتقال مواد زائد به خارج از صحن مطهر می شود. پس از آن کف ایوان با مواد خاصی تعمیر و سیستم های ارتباطی و کانال های برق، آب و غیره که در سطوح معینی قرار گرفته سیم کشی و مقاوم سازی می شود.

الصائغ در ادامه گفت: پس از غلتک زنی و تأمین شبکه‌ میلگرد و بتن ریزی در ارتفاع متناسب با سطح حرم و صحن مطهر اقدامات سنگفرش انجام خواهد شد.

شایان ذکر است، پروژه سنگفرش کف صحن و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام از پروژه های مکمل طرح های پیشین آستان است که به دلیل آسیب دیدگی و مخدوش شدن مرمر کنونی و نیز قدمت بیش از ۵۰ ساله اجرا می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا