جهان

درخواست یک نهاد اسلامی از میانمار برای اجازه بررسی نقض حقوق بشر

یک سازمان اسلامی از میانمار خواسته است به تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد اجازه ورود دهد.

 

یک سازمان اسلامی از میانمار خواسته است به تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد اجازه ورود دهد.

درحالی که دولت میانمار در رابطه با نقض حقوق بشر مسلمانان روهینگیا بی‌تفاوت بوده و به سازمان ملل اجازه بررسی در این باره را نمی‌دهد، یک سازمان اسلامی در مالزی از دولت میانمار خواسته است به تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد اجازه تحقیقات در خصوص شرایط اسف‌بار اقلیت مسلمان روهینگیا را بدهد.

«محمد علی رستم» مدیر این سازمان که به اسلام مالایی معروف است، در اینباره گفت: کشور میانمار به عنوان یک عضو طولانی مدت «آسه‌ان» بایستی اصول دموکراسی را که توسط کشورهای عضو این سازمان قرار داده شده است، درک نموده و رعایت نماید.

وی در ادامه افزود: میانمار باید در این رابطه نگاه بازتری داشته باشد و با تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد همکاری داشته باشد.

علی ادامه داد: ما از سال گذشته درباره وضعیت آزار و اذیت مسلمانان قوم روهینگیا با دولت میانمار گفتگو کرده ایم و امیدواریم این حکومت آمادگی همکاری با بازرسان سازمان ملل را داشته باشد.

این سخنان درحالی گفته شد که دو روز گذشته، دولت میانمار در بیانیه ای اعلام کرد که به بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد.

پیش از این سازمان ملل متحد از دولت «آونگ سن سو چی» خواسته بود تا به تیم تحقیقاتی اجازه دهد وظایف خود را در قبال شکایت‌های اخیر در رابطه با وضعیت وخیم مسلمانان روهنگیا به انجام برساند. 

گزارش‌های ارسالی حاکی از حملات اخیر از روز چهارشنبه گذشته در «موندق» واقع در شمال راخین در میانمار، علیه مسلمانان می‌باشد و نزدیک به 1 هزار مسلمان در این منطقه به مرگ، ضرب و شتم و تجاوز به عنف تهدید شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا