جهان

کشف حجاب یک روزنامه نگار در فرودگاه بین المللی فرانسه

یک روزنامه نگار مسلمان در یکی از فرودگاه‌های بین المللی فرانسه مجبور به کشف حجاب شد.

 

یک روزنامه نگار مسلمان در یکی از فرودگاه‌های بین المللی فرانسه مجبور به کشف حجاب شد.

این روزنامه نگار، فعال حقوق زنان که «امانی الخطابه» نام دارد، به عنوان عضو هیات داوری جشنواره بین المللی «خلاقیت شیرهای کن 2017» به فرانسه سفر می‌کرد که در فرودگاه نیسِ فرانسه، مجبور به کشف حجاب شد.

ماموران امنیتی فرودگاه او را به اخراج و ضبط پاسپورت نیز تهدید کرده‌اند. 

وی اکنون با کمک یک وکیل فرانسوی، از مقامات این فرودگاه شکایت کرده چرا که طبق قوانین، برداشتن حجاب مذهبی زنان در فرانسه غیرقانونی است.

این فعال حقوق زنان با به اشتراک گذاشتن تجربه تلخ خود در اینترنت، آن را «غیرانسانی و تحقیر آمیز» توصیف کرده و نوشت: پلیسی که این کار را انجام داد، اگر جلویش گرفته نشود تشویق می‌شود که این بلا را سر زنان مسلمان آسیب پذیر بعد از من هم بیاورد. 

این زن مسلمان با اشاره به برخورد پلیس گفت: افسر فرودگاه به من گفت که تو الان در فرانسه هستی و در فرانسه می‌خواهم موهایت را ببینم و مدعی شد که قانون به او اجازه می‌دهد حجاب من را بردارد.

این بانوی مسلمان، در نهایت حاضر نشد روبروی جمع و توسط افسر مرد حجابش برداشته شود و سرانجام قبول می‌کند در حضور یک افسر زن حجاب خود را بردارد.

وی افزود:آنها وقتی متوجه شدند که من یک خبرنگار هستم و برای جشنواره شیرهای کن به عنوان داور آمده‌ام با الفاظی زننده من را رها کرده و پاسپورتم را پس دادند.

شایان ذکر است، به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی، فعالیت های تروریستی سنی های تندرو و نیز سخنان اسلام هراسانه دولت مردان غربی، شرایطی را در بسیاری از کشورهای غربی به وجود آورده است که حقوق مسلمانان به عنوان یک شهروند نادیده گرفته شده و در تبعیض به سر می برند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا