جهان

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان

وزارت خارجه آمریکا با فروش انواع تسلیحات نظامی به عربستان سعودی موافقت نمود.

 

وزارت خارجه آمریکا با فروش انواع تسلیحات نظامی به عربستان سعودی موافقت نمود. 

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، وزارت امور خارجه این کشور با فروش انواع تسلیحات و آموزش های نظامی به عربستان سعودی به ارزش ۱٫۴ میلیارد دلار موافقت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پنتاگون اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا فروش بالقوه بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار انواع تسلیحات و همچنین آموزش های نظامی، که بخشی از معامله ۱۱۰ میلیارد دلاری امضا شده توسط ترامپ و ملک سلمان در ماه مه محسوب می شود را پذیرفته است. 

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا که این خبر را در دو بیانیه جداگانه در وب سایت خود عنوان کرده، افزود: سیستم راداری ساخته شده توسط شرکت «لاکهید مارتین» و همچنین برنامه آموزشی برای نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی و سایر نظامیان سعودیِ داخل و خارج از این کشور، جزو این قرارداد به شمار می آید.

شایاین ذکر است، این معامله بزرگ تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان، علی رقم اعتراض و درخواست تمامی نهادهای حقوق بشری و در سایه سکوت سازمان ملل متحد صورت پذیرفت.

اکثر این اعتراض ها به دلیل کشتار غیر نظامیان توسط نیروهای عربستان سعودی در یمن و نیز نبودِ برابری اجتماعی و وجود مشکلات عمیق حقوق بشری در داخل این کشور بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا