اخبارجهان

سیاستمدار هندی، مسلمانان را تهدید کرد؛ گرویدن به هندوئیسم یا کوچ به پاکستان

مایانکشوار سینگ، یکی از اعضای شورای قانونگذاری ایالت اوتار پرادش هند در یک فیلم ویدیویی که طی روزهای گذشته از شبکه های اجتماعی منتشر شده، مسلمانان را تهدید کرد.

به گزارش شیعه ویوز، شبکه ndtv هند گزارش داد که سینگ، سیاستمدار متعلق به حزب حاکم خلق هند گفته است که مسلمانان اگر می خواهند در هند بمانند، باید به هندوئیسم ایمان بیاورند و یا به پاکستان بروند. زمان فیلمبرداری این ویدئو مشخص نیست.

اوتار پرادش شاهد سخنرانی های انزجارطلبانه و نفرت انگیز توسط برخی از فعالان و سیاستمداران محافظه کار علیه مسلمانان است، به خصوص که این ایالت اکنون درحال برگزاری انتخابات در سطح مجالس قانونگذاری محلی است.

این شبکه اعلام کرد: با پلیس ایالت اوتار پرادش تماس گرفته است و یک مقام رسمی اطلاع داده که تحقیقات در باره این مسئله به یکی از گروه ها محول شده است. پلیس همچنین حکمی را برای تحقیق از این سیاستمدار هندی صادر کرده است.
فعالان در شبکه های ارتباط اجتماعی از اظهارات این سیاستمدار هندی انتقاد کردند.

یکی از سیاستمداران هندی به نام سرینیواس عویلی اعلام کرد که وی سوگندنامه قانون اساسی را زیرپا گذاشته است و از دولت و حزب حاکم خواسته می شود تا وی را از سمت عزل کنند و به وی اجازه ندهند که بار دیگر نامزد شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا