جهان

آمار بسیار پایین طلاق مسلمانان هندی نسبت به هندوها

آمار طلاق در مسلمانان هندی نسبت به هندوها، بسیار پایین است.

 

آمار طلاق در مسلمانان هندی نسبت به هندوها، بسیار پایین است.

یک گروه اسلامی در هندوستان اعلام کرد که میزان طلاق در میان مسلمانان هندی در مقایسه با دیگر گروه های دینی بسیار پایین‌تر می‌باشد.

بر اساس گزارشی که توسط گروه تحقیقاتی اسلامی «مهیلا کندرا» با همکاری یک سازمان اسلامی به نام «حقوق شخصی مسلمانان هند» آماده شده؛ تعداد موارد طلاق در جوامع مسلمان 1307 مورد بوده است، در حالی که موارد طلاق در جوامع هندو به بیش از 16 هزار و 500 مورد، در جوامع سیک 8 هزار مورد و در جوامع مسیحی 4827 مورد بوده است. 

این آمار و ارقام از هشت واحد اداری کانور در «کرالا»، ناسیک در «ماهاراشترا»، کریمنگر در «رتلنگانا»، گونتور در «آندرا پرادش»، حیدرآباد و مالاپورما در«کرالا»، ارناکولما در«کرالا» و پالاکاد در «کرالا» به صورت مستند، جمع آوری شده‌اند.

به گفته «اسماء زهره» از اعضای این سازمان اسلامی، این اطلاعات بر اساس داده‌های گرفته شده از دادگاه‌های خانواده و دفاتر ازدواج و طلاق در برخی از مناطق مسلمان نشین هندوستان گرفته شده‌اند.

زهره در این باره افزود: قوانین اسلامی از زنان حفاظت می‌کنند و درصد کمی از زنان مسلمان خواستار طلاق هستند. دین اسلام آزادی‌های ویژه‌ای به زنان می‌دهد و امنیت زنان را تضمین می‌کند.

وی گفت: داده‌های آماری این بررسی ـ که ماه می سال گذشته آغاز شده ـ از دادگاه‌های خانواده در مناطق مسلمان نشین در سال‌های 2011-2015 گرفته شده است. 

در این راستا 16 دادگاه خانواده گزارش‌های تلفیقی دقیقی به ما ارائه دادند که نشان می‌دهند نرخ طلاق در جوامع اسلامی نسبت به دیگر جوامع در پایین ترین حد قرار دارد. 

بر اساس این گزارش ها، تنها 2-3% طلاق‌ها به طور مستقیم به درخواست زنان مسلمان انجام شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا