اخبارجهان

سازمان بهداشت جهانی: هپاتیت C روزانه جان ۳۵۰۰ نفر را می گیرد

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که هپاتیت C همچنان روزانه جان ۳۵۰۰ نفر را می گیرد.

این سازمان در گزارشی که روز سه شنبه منتشر کرد، افزود: « داده های جدید از ۱۸۷ کشور حاکی از آن است که رقم تخمینی مرگ و میر ناشی از هپاتیت C از یک میلیون و یکصد هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به یک میلیون و سیصد هزار نفر در سال ۲۰۲۲ رسیده است.»

برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۵۴ میلیون نفر به التهاب کبدی هپاتیت B و ۵۰ میلیون نفر دیگر به هپاتیت سی مبتلا هستند.

در تمام مناطق تنها ۳ درصد از افراد مبتلا به عفونت مزمن هپاتیت B، تا پایان سال ۲۰۲۲ به درمان دست یافته اند و نسبت به هپاتیت C این میزان ۲۰ درصد بوده است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در این زمینه گفت : این گزارش تصویر نگران‌کننده‌ای را ترسیم می‌کند، و علیرغم پیشرفت جهانی در پیشگیری از عفونت های هپاتیت، مرگ و میر در حال افزایش است، زیرا تعداد بسیار کمی از افراد مبتلا به هپاتیت، تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند.

مگ دوهرتی ، مدیر بخش «HIV، هپاتیت و بیماری های مقاربتی در سازمان بهداشت جهانی هم تأکید کرد: « این نتایج هنوز فاصله زیادی با اهداف جهانی درمان ۸۰ درصد از افراد مبتلا به هپاتیت مزمن B و C دارد.»

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا