مرجعیت شیعه

دیدار تنی چند از اصحاب رسانه عراق با مرجعیت شیعه آيت الله العظمى شيرازى مدظله

تعدادی از فرهنگیان و اصحاب رسانه عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

 

تعدادی از فرهنگیان و اصحاب رسانه عراق با مرجعیت شیعه دیدار کردند.

«سید وادی حمد الحسنی» رئیس تحریریه مجله مستقل و فرهنگی «براعم المعرفة» ـ جوانه های معرفت ـ از شهر مقدس کاظمین به همراه تنی چند از اعضای هیئت تحریریه این مجله، با مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، در شهر مقدس قم دیدار کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع وسانى دفتر آيت الاه العظمى شيرازى، معظم له در این دیدار، ضمن خوشامدگویی، خطاب به میهمانان خود فرمودند: دنیا میدان و عرصه ی نقش آفرینی و موضعگیری است. پیشینیان در زمینه های گوناگون نقش خود را ایفا کردند و امروز ما هستیم و وظایفمان. عراقِ امروز به بسیج فراگیر و همه جانبه نیاز دارد که باید با نقش ها و موضعگیری های متفاوت و البته تنها در چهارچوب اهل بیت علیهم السلام، در راه اعتلای آن تلاش نمود. 

ایشان ادامه دادند: عراق سرزمین اهل بیت علیهم السلام است، یعنی سرزمین امیرمؤمنان، سرزمین امام حسین، سرزمین ائمه اطهار علیهم السلام و سرزمین سرورمان آقا بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

معظم له افزودند: دو مطلب مهم در مورد عراق به نظر می رسد و بدانید خدای متعال در دنیا و آخرت پاداش می دهد و تاریخ در آینده داوری می کند، که ممکن است کیفر و داوری تاریخ به نفع باشد یا بر ضد. 

مطلب اول: باید از چهارچوب اهل بیت علیهم السلام حفاظت و صیانت کرد، بدین معنا که دستورات اعتقادی، اخلاق و احکامی اهل بیت علیهم اسلام را حفظ نمود . از آنها منحرف نشد و این نیاز مبرم امروز عراق است.

ایشان در ادامه در باره مطلب دوم سخن گفته و با تاکید بر جوانان در عراق، فرمودند: این جوانانِ شیعه ی عراق هستند که از سوی کمونیست ها، بعثی ها و لائیک ها هدف قرار گرفته اند، پس آنان را دریابید. خوب بدانید و می دانید که فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است و البته پرداختن به آن بسیار سخت است، پس بکوشید که نقش شما مؤثرتر و پر رنگ تر و موضعگیری تان بهتر باشد. خدای متعال پاداش می دهد و اهل بیت علیهم السلام عهده دار امر شفاعت هستند و تاریخ داوری خواهد کرد، و ما بایید مراقب باشیم کاری که رضایت خدای منان و اهل بیت علیهم السلام را از بین می برد، از ما سر نزند.

در پایان، مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله از زحمات این هیئت تحریریه تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.

آقای «الحسنی» رئیس تحریریه مجله «براعم المعرفة» لوح قدردانی و یک نسخه از مجله یادشده را به مرجع عالیقدر تقدیم کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا