مرجعیت شیعه

تجلیل از خادمان حسینی در مرکز اسلامی آیت الله العظمی خویی در لندن

مرکز اسلامی آیت الله العظمی خویی قدس ره، مراسمی را با هدف تجلیل از خادمان حسینی برگزار کرد.

 

مرکز اسلامی آیت الله العظمی خویی قدس ره، مراسمی را با هدف تجلیل از خادمان حسینی برگزار کرد.

با پایان یافتن عزاداری های اولین دهه ماه محرم الحرام، در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی علیه السلام، مرکز اسلامی آیت الله العظمی خویی با دعوت از مسئولان و دست اندرکاران مراکز و موسسات اسلامی و نیز گردانندگان هیئت های مذهبی در لندن، طی مراسمی از خادمان حسینی تجلیل به عمل آورد.

در این مراسم رؤسا و دست اندرکاران بیش از ۳۰ مرکز و موسسه اسلامی شیعی در لندن  و نیز اعضاء و برگزار کنندگان تعداد زیادی از هیئت های مذهبی که همگی در ایام ماه محرم فعالیت گسترده ای در برپایی مجالس عزاداری و بزرگداشت شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت دارند حضور داشتند.

در این مجلس که شیعیانی از ملیت های مختلف از جمله ایران، عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، بحرین و برخی دیگر از کشور ها شرکت داشتند، تعدادی از مداحان اهل بیت علیهم السلام به زبان های فارسی و عربی به مداحی و مرثیه سرایی پرداختند. 

پس از ذکر مصائب آل الله علیهم السلام نیز، آیت الله سید فاضل میلانی رییس مرکز اسلامی آیت الله العظمی خویی در لندن ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات برگزار کنندگان مجالس عزاداری، نکاتی را در باره ارزش های فرهنگ عاشورا و اهمیت ترویج آن در میان جامعه و بویژه نسل جوان بیان کرد.

این مراسمهمچنین شاهد حضور نمایندگان و وکلای مراجع شیعه از جمله، شیخ رحمان الحائری، وکیل مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، در کشور انگلیس بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا