مرجعیت شیعه

هشدار بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی نسبت به قتل عام ساکنان «کفريا» و «الفوعه» ی سوريه

بنياد جهانی حضرت آيت الله العظمی شيرازی با صدور بيانيه ای مهم، قتل عام ساکنان شهرهای «کفريا» و «الفوعه» ی سوريه به دست گروه های تروريستی ـ تکفيری را محکوم کرد. متن اين بيانيه بدين شرح می باشد:

 

 

 

 

بنياد جهانی حضرت آيت الله العظمی شيرازی با صدور بيانيه ای مهم، قتل عام ساکنان شهرهای «کفريا» و «الفوعه» ی سوريه به دست گروه های تروريستی ـ تکفيری را محکوم کرد. متن اين بيانيه بدين شرح می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

«وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ بايد از ميان شما جمعی دعوت به نيكی، و امر به معروف و نهی از منكر كنند! و آنها همان رستگارانند»(آل عمران/104).

 

بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی در کمال اندوه و دردمندی نگران حجم ويرانی و ناملايماتی است که چندين ماه دو شهرِ شمالِ سوريه، يعنی کفريا و الفوعه را دربر گرفته است. لذا از تمام نهادهای بين المللی و سياسی و نيز سازمان های حقوقی می خواهد هرچه زودتر به ياری مردم محاصره شده در دو شهر پيش گفته شتافته، آنان را از چنگال تروريسم سياه که بر آن جا چيره و مسلط شده اند برهانند.

 

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين بنياد نسبت به وقوع قتل عام شهروندانِ بی دفاع که از ماه ها قبل تا به حال در محاصره قرار داشته و هيچ اميدی برای رفع محاصره و دفع خطر بزرگ از آن وجود ندارد، به مجامع جهانی هشدار می دهد.

 

شايان توجه است که گروه مسلح تکفيری چندين ماه است که دو شهر ياد شده را سخت در محاصره ی خود داشته، در نتيجه ی اين محاصره، آب، غذا، دارو و ديگر نيازمندی های به ساکنان آن جا نمی رسد و به همين علت ده ها تن از ساکنان آن سامان که بيشترين آن ها سالخوردگان و خردسالان بوده اند جان باخته اند. از ديگر سو ساکنان کفريا و الفوعه هدف خمپاره و توپ و تک تيراندازان قرار داشته و دارند و به يک سخن هيچ جانداری از گزند تکفيری ها در امان نيست.

 

اين بنياد، جامعه ی جهانی، به ويژه شورای امنيت را به دليل سکوتشان در برابر اين جنايات مسئول دانسته، کوتاهی و سکوت عمدی نهادهای جهانی در برابر جنايات يادشده و بی توجهی به مسئوليت و وظيفه ی انسانی شان را محکوم می کند و از آنها می خواهد پيش از وقوع فاجعه ی انسانی، به ويژه پس از بالا رفتن خطر تروريسم حاکم بر آن منطقه، بدون فوت وقت و از دست دادن فرصت به ياری افراد محاصره شده در کفريا و الفوعه بشتابند.

 

بنياد جهانی آيت الله العظمی شيرازی همچنين از سازمان عمل اسلامی می خواهد با درک موقعيت و شرايط موجود، هرچه زودتر با برخی کشورهای منطقه ای اثرگذار بر تصميم های گروه های مسلح و جنگجوی داخل سوريه هماهنگی کنند تا محاصره ی دو شهر يادشده پايان يابد و مردمِ آن جا را از پيامدهای جنگ و آوارگی و کشتار بعدی ايمن گردانند.

 

بنياد جهانی حضرت آيت الله العظمی شيرازی ـ واشنگتن

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا