مرجعیت شیعه

بیانیه دفتر آیت الله العظمی شیرازی در هتک حرمت به قبر و پیکر مطهر حجر بن عدی

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر وهابیت، چهره غیر انسانی و ضداسلامی خویش را برای جهانیان آشکار کرد و با عملی أسف بار که هیچ دین و آیینی آنرا پذیرا نیست، اقدام به هتک حرمت قرآن کریم، و رسول الله صلی الله علیه وآله نمودند وبا نبش قبر صحابی جلیل القدر رسول خدا صلی الله علیه و آله جناب حجر بن عدی رضوان الله علیه لکه ننگ دیگری را از خود بر جای گذاردند.

شخصیت با عظمتی که از مسلمانان راستین و مؤمنان حقیقی و بندگان صالح خدا بشمار می رفت و در جنگ‌های صفین و جمل و نهروان،‌ در رکاب وصی بلافصل رسول خاتم و نفس او حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شمشیر زده بود.

حقیقتاً برای جامعه اسلامی دردناک است که عده ای با منتسب نمودن خود به دین مبین اسلام، چهره کامل ترین ادیان را چنین جلوه می دهند و در طول تاریخ با قتل و غارت و خونریزی، سبب اسلام هراسی در اقصی نقاط جهان شده اند و دست به دست صهیونیزم جهانی در پی تخریب چهره واقعی پیامبر رحمت و آیین پاکش هستند.

با کمال تاسف در طول تاریخ شاهد آن بودیم که این فرقه ضاله و منحرف، به کمک فتاوای کینه توزانه ی مفتی های بی تقوای وهابی، جسارت و اهانت های متعددی به بقاع متبرک مسلمین، از جمله قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام و حرمین عسکریین علیهماالسلام و قبر مطهر حضرت سکینه سلام الله علیها و… نمودند.

سکوت معنا دار نهادهای بین المللی و مجامع حقوقی آنقدر در مذاق این گروه تکفیری حلوات بخشید که این بار دست به جسارتی غیر انسانی زدند و با تخریب قبر مطهر شاگرد برجسته مکتب رسول خدا صلی الله علیه و آله جناب حجر بن عدی، پیکر مبارک و سالمش را از قبر بیرون آوردند و به مکانی نا معلوم منتقل نمودند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی، پس از شنیدن این خبر تلخ و ناگوار، بسیار متأسف شدند و در بیاناتی فرمودند:

این جنایات بدلیل مانع شدن از حکومت غدیر است و سبب اصلی این جنایات کسانی هستند که نگذاشتند فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی بر پا باشد.

مرجع عالیقدر در ادامه فرمودند: اگر چه خدای متعال ستمگران را مهلت می دهد اما بدون کیفر وا نمی نهد و خود وعده داده است که مستضعفان، ستمدیدگان و صابران را از یاری خویش و رستگاری و عزت برخوردار سازد.

 

در همین راستا، دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی،این فاجعه دردناک را ابتدا، به محضر مقدس حضرت حجت بن الحسن العسکری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و سپس به مرجعیت شیعه و به مسلمانان جهان تسلیت و تعزیت گفته و از مجامع بین المللی و حقوق بشر و مسئولین دولت سوریه می خواهد تا این فاجعه تأسف بار را پیگیری نمایند. و در راستای انتقال پیکر مبارک این صحابی جلیل القدر رسول خدا صلی الله علیه و آله و یار باوفای امیرالمؤمنین علی علیه السلام ازهیچ اقدامی دریغ نکنند.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ

دفتر آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی

22/جمادی الثانی/1434هـ ق ـ قم المقدسه

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا