مرجعیت شیعه

گردهمایی بزرگ عزاداران شهادت پیامبر اکرم در محضر آیت الله العظمی شیرازی

به مناسبت ايام شهادت رسول گرامی اسلام صلى الله عليه وآله ، گردهمايى بزرگ عزاداران و سوگواران بر آن حضرت برگزار گردید.

 

 

به مناسبت ايام شهادت رسول گرامی اسلام صلى الله عليه وآله ،  گردهمايى بزرگ عزاداران و سوگواران بر آن حضرت برگزار گردید.

 گردهمايى عزاداران حضرت محمد مصطفى صلى الله عليه و آله، طبق روال سنوات گذشته و در بيت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم از بيانات معظم له بهره مند گردیدند.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی در ابتدا ایام شهادت پیامبر اکرم و امام رضا و امام حسن مجتبی را به ساحت حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف و تمامی مسلمانان و مستضعفان تعزیت گفته و از تمام کسانی که در دو ماه محرم و صفر به اقامه شعائر مقدس مخصوصا در روزهای عاشورا و اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا و کشور عراق و سایر کشور های اسلامی و غیر اسلامی تشکر و تقدیر نموده و برای ایشان دعا فرمودند.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به آیه شریفه وانذر عشیرتک الاقربین و دعوت پیامبر اسلام از خویشان نزدیک خود اشاره نموده و قول پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را که  “برای شما خیر دنیا و آخرت را آوردم” را تبیین نمودند.

سپس معظم له به شرح و تفسیر “خیر” و مصادیق آن در دنیا و آخرت پرداخته و فرمودند پیامبر اکرم خیر دنیا را در زمان ده ساله حکومت خود طوری نشان دادند که در طول تاریخ و تا به امروز در دنیا بی نظیر بوده است.

 

مرجعیت جلیل القدر  سپس از تمام مردم جهان دعوت نمودند تمام ابعاد سیاسی اجتماعی و اقتصادی سیره پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در مدینه را مطالعه نمایند و این سیره پاک را در جامعه امروزی به کار ببندند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا