مرجعیت شیعه

بیت آیت الله العظمی شیرازی میزبان کاروان زائران پیاده ی اربعین حسینی

کاروان زائران پیاده ی کربلای معلی متشکل از برخی جوانان و مسئولان هیئت های مذهبی؛ طبق روال سال های گذشته، در آستانه ی اربعین حسینی در بیت آیت الله العظمی شیرازی حضور به عمل آوردند. 

 

 

کاروان زائران پیاده ی کربلای معلی متشکل از برخی جوانان و مسئولان هیئت های مذهبی؛ طبق روال سال های گذشته، در آستانه ی اربعین حسینی در بیت آیت الله العظمی شیرازی حضور به عمل آوردند. 

در این دیدار که پس از تشرف به حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها صورت گرفت، فرزند مرجع عالیقدر، آیت الله سید حسین شیرازی زائران حسینی را از بیانات ارزشمند خود بهره مند ساختند. 

 

ایشان پس از تبیین جایگاه مهم زیارت حضرت سیدالشهداء علیه السلام و زائران ایشان به مراتب معرفت اشاره کردند و فرمودند: 

یکی از زیباترین الفاظی که در قاموس ارتباط انسان با اهل بیت علیهم السلام به کار می رود واژه عشق است. 

لذت و بهره این کلمه را فقط محبین اهل بیت علیهم السلام درک می کنند لکن کلمه عشق در جایگاه سوم از پنج مرتبه معرفت قرار دارد. 

آیت الله سید حسین شیرازی در ادامه فرمودند: مراتب معرفت عبارتند از: 

1. اطاعت به جهت رفع مسئولیت و ترس از عذاب؛ 

2. اطاعت به طمع ثواب و بهشت؛ 

3. مرتبه عشق و علاقه که ممکن است انسان در این مرتبه بر اثر فتنه ها و قرار گرفتن بر سر دوراهی دچار تزاحم و انحراف گردند؛ 

4. مرتبه معرفت؛ که آگاهی از ارزش اطاعت و آنکه مورد اطاعت قرار می گیرد است؛ 

5. مرتبه پنجم جایگاه عبودیت است. بدین معنی که انسان، معبود را سزاوار پرستش و عبادت بداند و او را چون سزوار پرستش است عبادت کند. 

ایشان در خاتمه فرمودند: افرادی که اطاعت و پیروی ایشان از اهل بیت علیهم السلام از روی عشق و علاقه ولی بدون معرفت باشد، آن زمان که دچار فتنه و سرگردانی دو راهی شوند از مسیر مستقیم اهل بیت علیهم السلام دور افتاده و منحرف خواهند شد لذا باید زائران سعی کنند با معرفت به زیارت حضرت سیدالشهدا علیه السلام رهسپار کربلای معلی شوند و ارزش زیارت و جایگاه آنکه به زیارت او مشرف می شوند را بشناسند.



اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا