مرجعیت شیعه

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: اقامه شعائر در کشور های مختلف حلقه اتصال میان شیعیان جهان است

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مجالس اقامه شعائر حسینی در سراسر جهان را حلقه اتصال میان شیعیان خوانده و بر اقامه هرچه پر شور تر این مجالس تاکید فرمودند.

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مجالس اقامه شعائر حسینی در سراسر جهان را حلقه اتصال میان شیعیان خوانده و بر اقامه هرچه پر شور تر این مجالس تاکید فرمودند.

معظم له با اشاره به تهاجم گسترده‌ی دشمنان اسلام در فضاهای مجازی و ضربه زدن به شعائر حسینی از جمله اقامه مجالس عزاداری، سینه زنی، زنجیر زنی و قمه زنی ؛ طلاب و مبلغین را به حضور مؤثر در این فضا و پاسخ‌گویی به شبهه‌افکنی‌های دشمنان اهل بیت علیهم السلام علیه شعائر فراخواندند.

معظم له مجالس اقامه شعائر در کشور های مختلف اسلامی و غیر اسلامی در قاره های مختلف را حلقه اتصال شیعیان درسراسر جهان خوانده و افزودند : «دنیا تشنه‌ی حق و حقیقت است» و «همانطور که امام رضا علیه السلام فرمودند « اگر مردم محاسن کلمات ما را بدانند ما را تبعیت می‌کنند»

آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: «در روضه‌ی اباعبدالله الحسین علیه السلام اثر خاصی قرار داده شده است که وقتی جوانی می‌آید و روی سر و سینه‌اش می‌زند و از خود بی‌خود می‌شود، آن وقت است که نورانیتی در دل پیدا می‌کند». 

 آیت الله العظمی گلپایگانی با اشاره به این امر که بسیاری از مردم در طول تاریخ برای تشکیل مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام از بذل جان و مالشان دریغ نکرده‌اند، ادامه دادند: ارزش عزاداری برای حضرت سید الشهداء علیه السلام و مجالس عزاداری را بدانید همه‌ی مجالس عزاداری قابل احترام است و هیچ مجلسی را نباید خدایی ناکرده کوچک شمارد چرا که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به هر مجلسی عنایت و نظر دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا