مرجعیت شیعه

محکومیت حوادث اخیر کاظمین توسط دفتر مرجعیت

کاظمین طی روزهای گذشته مورد حملات تروریستی مکرری قرار گرفت و بیش از 100 تن در آن منطقه شهید و زخمی شدند .

کاظمین طی روزهای گذشته مورد حملات تروریستی مکرری قرار گرفت و بیش از 100 تن در آن منطقه شهید و زخمی شدند . دفتر مرجع عالیقدر ، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در مورد حملات تروریستی اخیر در کاظمین بیانه ای صادر نمود . شرح بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

«ولا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون»   سوره ابراهیم ـ آیه 42 .

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند : هرکس در قتل مسلمان ،حتی با کلمه ای دخیل و شریک باشد ، در روز قیامت مایوس از رحمت الهی محشور میشود.

این تجاوز های مجرمانه که در کاظمین رخ داد و زائران امامین کاظمین در آن مورد هدف قرار گرفتند بیانگر اصرار تروریست ها بر هتک حرمت ها و سبک شمردن و بی اهمیت جلوه دادن خون شیعیان بیگناه میباشد که با شلیک خمپاره و خودروهای بمب گزاری شده جان دهها بی گناه را گرفتند.

ما این اعمال را شدیدا محکوم میکنیم و از مسؤلان مربوطه درخواست داریم راه حلی مناسبی برای حل این مشکلات بیایند و تجهیزات امنیتی پیشرفته را مطابق با استاندارد های روز دنیا به کار گیرند. کما اینکه از عموم مردم نیز انتظار داریم از همکاری و کمک به مسؤلین دریغ ننمایند .

در ادامه بیانیه  از شیعیان اهلبیت علیهم السلام دعوت شده  که از حقوق شرعی و سلب شده خود دفاع کنند و از حقوق خود به هیچ عنوان نگذرند .

و از مسؤلین مربوطه نیز درخواست شده است برای مشکلات سیاسی موجود راه حلی جدی و ریشه ای در راستای ضوابط شریعت محمدی حنیف و سیره اهلبیت علیهم السلام و مبانی عقلانی تنظیم نمایند.

خداوند کاظمین و اهالی آن و زائران آن را حفظ نماید و شهیدان را در بهشت برین جای دهد و مجروحین را به لطف خود سلامت عنایت فرماید.

23-ذی القعده-1435 هجری ــ  دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی ــ کربلای معلی 

پیکر پاک شهیدان این حوادث خونبار در کاظمین در میان جع کثیری از شیعیان اهلبیت علهم السلام تشییع و به خاک سپرده شد . تشییع کننده گان طی شعار هایی این حادثه را محکوم نموده و از مسؤلین ذی ربط خواستار مجازات مجرمین و در اسرع وقت شدند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا