مرجعیت شیعه

سالروز فرخنده ولادت آیت الله العظمی سید محمد شیرازی.

این روزها همچنین مصادف است با ولادت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی.

این روزها همچنین مصادف است با ولادت آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی.

این فقیه و عالم ربانی که در سال 1347 قمری در شهر نجف اشرف دیده به جهان گشود و در سن 9 سالگی به کربلای معلی مهاجرت نموده و دروس مقدماتی حوزه را در آنجا آغاز کردند.

از اساتید ایشان میتوان به : پدر بزرگوارشان مرحوم آيةاللَّه العظمى سيد ميرزا مهدى شيرازى ، مرحوم آيةاللَّه العظمى سيد هادى ميلانى ، مرحوم آيةاللَّه العظمى شيخ محمد رضا اصفهانى ، مرحوم آيةاللَّه سيد زين العابدين و مرحوم آيةاللَّه شيخ جعفر رشتى «قدس اللَّه اسرارهم» اشاره نمود.

معظم له در سن44 سالگى بر اثر فشارهاى وحشيانه رژيم بعث، از عراق به كويت رفتند و در سال1399 هـ. ق. در سن52 سالگى به شهر مقدس قم مهاجرت فرمودند.

ایشان نویسندگی را در سنین جوانی آغاز نموده و تا پایان عمر پربرکتشان از نوشتن دست بر نداشتند. و با تالیف بیش از 1500 عنوان کتاب ملقب به سلطان المولفین شدند.

آیت الله العظمی سید محمد شیرازی دهها مسجد و حسينيه و مدرسه و كتابخانه و انتشارات و صندوق قرض الحسنه و درمانگاه تأسيس نمودند و در به وجود آوردن حوزه هاى علميه در ايران و عراق و كويت و سوريه و غيره نيز همت گماشتند و دهها مدرسه دينى ايجاد نموده و حوزه هاى مختلف علميه را تحت پوشش و حمايت خود قرار دادند

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا