مرجعیت شیعه

مرجعیت شیعه: قوانین باید با قرآن به عنوان قانون خدای متعال منطبق باشند

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، طی سخنانی فرمودند: قرآن مبنا و اساس قانون است؛ لذا قوانین باید با قانون خدای متعال منطبق باشد.

 

مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مدظله، طی سخنانی فرمودند: قرآن مبنا و اساس قانون است؛ لذا قوانین باید با قانون خدای متعال منطبق باشد. 

به گزارش شیعه ویوز، معظم له که در میان جمعی از جوانان، طلاب علوم دینی، شاغلان در ادارات دولتی و نظامی و دانشجویانی از کشور کویت سخن می گفتند، تاکید کردند: در این دنیا با یکدیگر هستید، اما در قیامت با یکدیگر همراه نخواهید بود، بلکه هریک از شما به حسب درجات خود در مکان و رتبه ای خاص قرار خواهید داشت.

مرجعیت شیعه در ادامه افزودند: چنانچه در روایات آمده درجات بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است و اختلاف در درجات بهشتی دو سبب و دلیل دارد: اول، ایمان به خدا و داشتن عقیده درست، توکل و اعتماد به خدا و ارتباط با اهل بیت علیهم السلام؛ و دوم، اعمال و کارهای شایسته که باید در تمام دوره زندگی خود بدان پایبند باشید.

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در توضیح بیانات خود فرمودند: دو مورد بیان شده، یعنی ایمان به خدای متعال و عمل صالح مستلزم عمل و پرداختن به دو چیز است: یک تهذیب و تزکیه نفس و دوم هدایت دیگران؛ به ویژه هدایت نسل جوان از هر قشری از جامعه.

از خدای متعال مسئلت دارم که شما را در تحقق بخشیدن به این مطالب موفق بدارد.

سپس یکی از حاضران از معظم له پرسید، برخی از علما معتقدند که قانون باید از اصول فقه گرفته شود. نظر حضرت عالی در این باره چیست؟

حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی در پاسخ فرمودند: متخصصان باید قوانین را بر پایه قوانین اسلام وضع کنند. 

مرجعیت شیعه در ادامه با اشاره به روایات و آیات قرآنی، تاکید کردند: باید قوانین وضع شده توسط قانون گذاران، با قوانین الهی و آسمانی منطبق باشد. 

 معظم له تاکید کردند: باید فقط و فقط قرآن کریم مبنا و مصدر قانون و قانون گذاری باشد و بدانید حاکمان دنیاپرستی که قانون شدن قرآن و احکام خدای سبحان را به نفع خود نمی بینند، تحقق چنین چیزی را اجازه نمی دهند.

با وجود چنین شرایطی مجریان قانون، در اجرا باید از مخالفت با قوانین خدای متعال بپرهیزند و قوانین الهی را پیاده کرده و توانمندی های خود را در این زمینه به کار برند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا