مرجعیت شیعه

مرجعیت و حوزه شیعیان را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کنند

یکی از مراجع تقلید شیعه طی سخنانی فرمودند: مرجعیت و حوزه پیروان اهل بیت علیهم السلام را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کنند.

 

یکی از مراجع تقلید شیعه طی سخنانی فرمودند: مرجعیت و حوزه پیروان اهل بیت علیهم السلام را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کنند.

آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم مدظله، که در میان هینتی از سفارت صربستان سخن می گفتند، افزودند: مرجعیت و حوزه علمیه پیروان اهل بیت علیهم السلام را به مفاهیم دینی و انسانی صحیح و دژ فکری و فرهنگی مستحکمی که برگرفته از مبانی ثابت و ارزش های والای قرآن کریم و سیره ائمه معصومین علیهم السلام است، دعوت می کنند.

معظم له در ادامه با اشاره به مراجع اصیل شیعه، ادامه دادند: مرجعیت و حوزه همچنین همگان را به مدارا، اعتدال و گفتگوی آرام و دوری از تمامی انواع خشونت تشویق کرده و پیوسته پیروان اهل بیت علیهم السلام را به التزام به این موارد و احترام به دیگران با هر دین و قومیتی که باشند، توصیه می کنند.

آیت الله العظمی حکیم همچنین به ضرورت و اهمیت ارتباط میان جوامع و ملت های مختلف برای از بین بردن چهره مخدوش اسلام و مسلمین که منحرفین از راه حق آن را رواج داده اند، اشاره کردند.

اوروش بالوف سفیر صربستان نیز با بیان اینکه دولت و ملت صربستان از نقش مثبت مراجع دینی قدردانی می کنند، گفت: مدت هاست که آرزوی دیدار با مرجع شیعه و آشنایی مستقیم با دیدگاه و بیانات آن ها را داشته ام.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا