مرجعیت شیعه

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه بیست

 اجلاس گروه بیست، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نامه ای خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس گروه 20 ارسال نمود. 

 

 اجلاس گروه بیست، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی نامه ای خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس گروه 20 ارسال نمود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی  شیرازی، در این نامه آمده است: 

 اجلاس سران کشورهای بیست در حالی در آرژانتین در حال برگزاری است که جامعه جهانی با مشکلات فراوانی روبروست. 

این نامه در ادامه با اشاره به این که سران این کشورها به شکل مستقیم یا غیر مستقیم سیاست های کلی جامعه جهانی را رقم می زنند، افزود:این سیاست ها بحران های دنباله داری را بوجود آورده و می تواند به منبع تهدیدی همه جانبه برای جوانع بشری مبدل شود. 

این بنیاد در ادامه با خطاب قرار دادن سران این کشورها، افزود: پیدایش و گسترش بسیاری از مشکلاتی که جامعه بشری با آن روبرو هستند، تابع برنامه ها، سیاست ها و ابزارهای دولت های پیشرفته در تکنولوژی و علم بوده و بر کسی پوشیده نیست که عقبگرد به وجود آمده در اوضاع جوامع بشری دنباله روی روش هایی است که شما بر پایه آن، مسائل آنان را دنبال می کنید؛ روشی که باید در قضیه پرونده های انسانی به طور مفصل در آن تجدید نظر نمایید. 

نامه مذکور ادامه داد: حجم بحران های انسانی در کشورهای خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، پاره ای از کشورهای آفریقایی و لاتین، و مصیبت های ناشی از آن به طور بی سابقه ای در میان کشورهای به اصطلاح شما «توسعه یافته» گسترش یافته و بازخوردهایی مانند مهاجرت، رشد تروریسم و اخلال در تراز تجاری کشورهای این مناطق را بوجود آورده است.

این نامه ادامه داد: از دیگر سو ملت هایی که از نظر اقتصادی و سیاسی سرکوب و دچار فروپاشی شده اند، شما را مسئول مشکلات خود می دانند و انتظار دارند که اجلاس و گردهمایی شما تصمیماتی مثبت و مفید اتخاذ کند که به صورت شامل تر و کامل تر اوضاع انسانی وخیم آنان را لحاظ دارد.

این نامه ادامه داد: سیاست هایی را که شما در پیش گرفته اید آتش جنگ هایی را برافروخته و علاوه بر بوجود آمدن دیکتاتوری ها و فروپاشی اقتصادی بسیاری از کشورها، باعث دگرگونی شرایط آب و هوایی جهانی شده که به شکل سیل های ویرانگر و بیابان زایی ظهور نموده است. 

این حوادث نتیجه گازها و آلاینده های ویرانگر صنایع و تأسیسات بزرگ شماست که [فعال بودن آن] در تصمیمات ظالمانه شما قرار دارد و بر پایه منافع تنگ نظرانه بدان پایبند هستید.

این نامه در ادامه به نقض حقوق بشر پرداخته و افزود: برخی از حکومت های شما در زمینه نقض حقوق بشر به طور مستقیم یا به نیابت ایفای نقش می کنند، مانند آنچه نسبت به مسلمانان ایغور چین اعمال می شود و یا ملت بحرین و عربستان سعودی که گرفتار سرکوب و قلع و قمع مورد حمایت برخی از کشورها هستند و یا جنگ هایی که بر ضد ملت های یمن و سوریه اعمال می شود و البته آخرین جنگ ها نخواهد بود.

این بنیاد در پایان نامه خود آورده است: ما از سران کشورهای اجلاس بیست می خواهیم که با خردوزی و عقلانیت مثبت، حجم مسئولیت قانونی و اخلاقی خود نسبت به تمام نژادها و قومیت های جامعه جهانی را در نظر گرفته و به وظایف انسانی خود عمل نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا