آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

تشیع با شکوه پیکر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در شهر مقدس قم

مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی” قدس سره در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مرجع تقلید شیعه در سن 103 سالگی و پس از عمری خدمت به دین حنیف اسلام و مذهب حقه تشیع دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره با حضور علما و فضلا و با همراهی ده ها هزار تن از شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این مراسم که از میدان جهاد شهر مقدس قم آغاز گردید پیکر آن فقید سعید در میان خیل کثیری از جمعیت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تشییع شد.

کثرت جمعیت در این تشییع به حدی بود که خودروی حامل پیکر این مرجع تقلید به سختی در میان مردم پیش می رفت.

این مراسم با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، علما، شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و اقشار مختلف مردم برگزار گشت.

پیکر پاک این مرجع تقلید پس از اقامه نماز توسط داماد ایشان آیت الله شیخ “علی کریمی جهرمی” و طواف بر دور مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها طبق وصیت موکد ایشان به شهر مقدس کربلا منتقل گشته و در حرم مطهر سید الشهدا علیه السلام به خاک سپرده خواهد شد.

در پی ارتحال این مرجع تقلید شیعه مراجع تقلید و حضرات آیات عظام سید صادق شیرازی، سید محمد تقی مدرسی، سید صادق روحانی، سید علی سیستانی، شیخ وحید خراسانی، شیخ بشیر نجفی، شیخ اسحاق فیاض و بسیاری از مدرسان و مدرای حوزه های علمیه در بیانیه های جداگانه ای رحلت ایشان را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و جامعه شیعیان جهان تسلیت گفتند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره علاوه بر بیش از 150 جلد تالیفات ارزشمند، شاگردان بسیاری را برای خدمت به جامعه تشیع تربیت نموده و در دوران مرجعیت خود نقش به سزایی در استقلال حوزه ایفا نمودند.

ایشان همچنین با رهنمودها و توصیه های پدرانه خود سعی در اصلاح وضعیت شیعیان داشتند.

معظم له در یکی از آخرین دیدارهای خود با رئیس مجلس ایران نیز با استناد به آیات و روایات و همچنین سختی معیشت مردم، توصیه هایی را درباره لزوم اصلاح روابط با کشورهای جهان فرموده بودند که با واکنش تند برخی از مخالفان همراه گشت.

این مرجع تقلید شیعه همچنین از مخالفان برقراری روابط با سنی های تندوری طالبان و اداره افغانستان به دست آن‌ها بود و از اعضای جامعه جهانی خواسته بود جلوی این گروه تروریستی را بگیرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا