آسیااخبارجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

تشییع نمادین حضرت علی علیه السلام در هند

بامداد امروز، به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان، حضرت علی ابن أبی طالب علیه السلام، مراسم تشییع نمادین پیکر مطهر آن امام همام، توسط شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در شهر لکهنو در کشور هندوستان برگزار شد.

به گزارش اخبار شیعه؛ در همین راستا حجت الاسلام و المسلمين شیخ “اديب هندى” وكيل آيت الله العظمى شيرازى در هند طی اظهاراتی در این باره گفت: قدمت اين مراسم به ١٥٣ سال قبل باز می گردد. شروع اين مراسم، اولین بار از منطقه اى به اسم نجف اشرف آغاز شد.

وی در ادامه افزود: عزاداران با پاى پياده مسيرى در حدود ٤ تا ٥ كيلومتر را طى نموده و با عبور از خيابان هاى اصلى شهر، به نقطه پايان كه منطقه اى به اسم كوفه، منسوب به اميرالمومنين عليه السلام است رسيده و تمام گُل ها را در اين منطقه دفن مى كنند.

حجت الاسلام و المسلمين شیخ “اديب هندى” همچنین گفت: اين مراسم هر ساله بعد از نماز، صبح شروع مى شود و تا ١٠ صبح به وقت محلى ادامه دارد. اين مراسم، هر ساله به مدت سه شب از ١٩ تا ٢١ ماه عظيم رمضان برگزار مى شود.

برآورد مى شود، در مجموع حدود ١٠٠ هزار نفر در اين مراسم شركت مى كنند. غير از شيعيان و مسلمانان نيز در اين مراسم شركت مى كنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا