مرجعیت شیعه

درخواست لغو ویزای اربعین حسینی از طرف موسسه IHDRF كشور انگلستان

موسسه IHDRF با ارسال نامه ای به نخست وزیر عراق از وی خواست تا ویزای اربعین حسینی را حذف نماید.

 

موسسه IHDRF با ارسال نامه ای به نخست وزیر عراق از وی خواست تا ویزای اربعین حسینی را حذف نماید.

موسسه شیعی IHDRF، طی نامه ای که به سفیر عراق در انگلیس «دکتر حسین صالح التمیمی» تسليم شده، از حکومت این کشور خواست تا ضمن حذف ویزای اربعین، تمهیداتی را برای صدور ویزای انفرادی از کشورهای مختلف جهان را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش شیعه ویوز، این موسسه که دفتر آن در لندن واقع شده است در نامه خود آورده است: 

زیارت اربعین حسینی، بزرگترین همایش شیعی جهان است که در آن شيعيان حول محور امام حسین علیه السلام، گرد یکدیگر جمع می شوند و کمک به هرچه باشکوه تر برگزار نمودن آن علاوه بر تعظیم شعائر حسینی، پایه های حکومت عراق را نیز استحکام بیشتری می بخشد.

موسسه IHDRF، ادامه داد: با توجه به این نکات و همچنین رهنمودهای مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، در لزوم لغو ویزای زیارت میلیونی اربعین حسینی، ما از نخست وزیر عراق می خواهیم تا در این راه پیش قدم بوده و هزینه ویزای زیارت اربعین حسینی را لغو نماید.

این موسسه در ادامه با اشاره به برخی مشکلات زائران عتبات مقدسه از کشورهای مختلف برای اخذ ویزای انفرادی، افزود: برخی پروتکل های به جا مانده از قدیم در اتوماسیون اداری وزارت امور خارجه عراق به سفارت های این کشور در بسیاری از کشورها، اجازه صدور ویزای زیارتی انفرادی را به مردم این کشورها نمی دهد.

این موضوع می تواند به نوعی تضییع حقوق مذهبی مسلمان وشیعیان تلقی شود، لذا از شما درخواست می کنیم تا با حذف قوانین دست وپاگیر، روند مربوط به اخذ ویزای انفرادی برای زیارت عتبات عالیات را نه تنها در ایام زیارت میلیونی اربعین حسینی، بلکه در دیگر ایام سال نیز تسهیل نمایید.

موسسه IHDRF که از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه است، در پایان نامه خود آورده: ما معتقدیم که آسان سازی و تسهیل در امر زیارت اربعین حسینی نه تنها می تواند برای مسلمانان فرصتی طلایی را فراهم کند، بلکه می تواند با جذب غیر مسلمانان برای حضور در یکی از بزرگترین اجتماعات بشری، صدای مظلومیت سید الشهدا علیه السلام را به گوش جهانیان برساند.

پیش از این نیز، موسسات و تشکل های مردمی مختلفی از جمله مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کانادا و موسسه فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام با ارسال نامه های مختلفی به دفتر رياست جمهوري، نخست وزیری، وزارت کشور و امور خارجه عراق، خواستار حذف ویزای اربعین حسیني و یا حذف هزینه های آن شده بودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا