مرجعیت شیعه

گرامی داشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد شیرازی در جهان

نقاط مختلف جهان شاهد مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره بود.

 

نقاط مختلف جهان شاهد مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره بود.

هفدهمین سالگرد ارتحال فقید سعید آیت الله العظمی شیرازی قدس سره، با حضور جمع کثیری از علمای اعلام، نمایندگان مراجع عظام تقلید، طلاب علوم دینی و عموم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی  شیرازی، سخنرانان در این مراسم ها با بیان گوشه هایی از زندگانی، تفکر، خدمات و مجاهدت های آن عالم وارسته، یاد و خاطره ایشان را احیا کردند.

دفتر مرجعیت شیعه در کربلای معلی، هیئت آیت الله العظمی سید محمد رضا شیرازی در شهر مقدس کربلا، حسینیه الحوراء زینب سلام الله علیها در شهر مونترال کانادا، مرکز امام جعفر صادق علیه السلام در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا و مؤسسه آیت الله العظمی شیرازی در نیجریه از جمله این مراکز بودند.

بیانیه ای نیز به این مناسبت، از سوی موسسه آیت الله العظمی شیرازی در روزنامه های محلی نیجریه به چاپ رسید.

این فقید سعید، در طول عمر خود که تنها ۷۵ سال بطول انجامید، بیش از ۱۱۵۰ عنوان کتاب در مسائل مختلف از جمله سیاست،‌ اقتصاد‌، حقوق‌ و الهیات به دو زبان عربی و فارسی به رشته تحریر درآورد که در تاریخ نویسندگان کم نظیر است.

گفتنی است، کانون نویسندگان جهان عرب در سال 2000 میلادی، به دلیل کثرت تالیفات مرجع راحل به ایشان لقب «سلطان المؤلفین» را اعطا کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا