مرجعیت شیعه

شیعیان اروپا هتک حرمت مقام مرجعیت و بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی در ایران را محکوم کردند

شیعیان اروپا با ارسال نامه به سفیر ایران در سوئد، خواستار آزادی فوری آیت الله سید حسین شیرازی، فرزند مرجعیت شیعه از زندان شدند.

 

شیعیان اروپا با ارسال نامه به سفیر ایران در سوئد، خواستار آزادی فوری آیت الله سید حسین شیرازی، فرزند مرجعیت شیعه از زندان شدند.

جمع کثیری از مقلدان و ارادتمندان به مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، نامه‌ای را به سفیر ایران در کشور سوئد ارسال کرده و ضمن محکومیت هتک حرمت مقام شامخ مرجعیت در ایران، خواستار آزادی فوری آیت الله سید حسین شیرازی شدند.

در این نامه که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز رسیده است آمده : در راستای حفاظت از مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نیز حفاظت از جایگاه و مقام مرجعیت دینی و حوزه علمیه، ما مسئولیت سلامت جسمی و روحی آیت الله سید حسین شیرازی را متوجه حکومت ایران می‌دانیم.

این نامه می‌افزاید: آیت الله سید حسین شیرازی در صبح روز سه شنبه هفته گذشته در شهر مقدس قم به طور اهانت آمیزی از سوی ماموران حکومتی ایران مورد هجوم قرار گرفته و ربوده شدند، به صورتی که عمامه از سرشان انداخته شد و این در شان خاندان بزرگ شیرازی که نام و تاریخ عظیمی در علم و فقاهت و جهاد دارند نیست و این اقدامات دردناک در تاریخ ثبت گردید.

در ادامه این نامه آمده است: ما این اعمال غیر انسانی و ضد بشری، از سوی ماموران حکومتی وابسته به سازمان اطلاعات را به شدت محکوم و خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان هستیم.

در پایان این نامه آورده شده که ما جامعه مسلمانان شیعه در سراسر قاره اروپا اعلام می‌کنیم که اگر آیت الله سید حسین شیرازی آزاد نشوند، صدا و فعالیت‌های اعتراض آمیز ما در همه جا شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا