مرجعیت شیعه

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسب حلول عید سعید فطر

به مناسب حلول عید سعید فطر، بنیاد جهانی «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، بیانیه ای در خصوص اموری مرتبط با دین مبین اسلام صادر کرد.

 

به مناسب حلول عید سعید فطر، بنیاد جهانی «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله، بیانیه ای در خصوص اموری مرتبط با دین مبین اسلام صادر کرد.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» در بیانیه خود که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز اسال شده، با اشاره به حلول «عید سعید فطر» علما، متفکران و صاحبان قلم های آزاد را مورد خطاب قرار داده و آورده است:

نشر تعالیم «اهل بیت علیهم السلام» در این مرحله حساس و حیاتی که جهان شاهد افزایش اعمال تروریستی، خشونت های گوناگون و سرکوب می باشد؛ وظیفه اخلاقی و دینی شماست تا بار دیگر نام اسلام اصیل محمدی در جهان طنین انداز شود.

این بیانیه در ادامه با اشاره به سخنان مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، که این قرن را قرن حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نامیدند، افزود: با توجه به این سخن، نشر فرهنگ «اهل بیت علیهم السلام» یک وظیفه همگانی بوده و لازم است، حکومت های اسلامی طرز حکومتداری و راضی نمودن مردم، آزادی دادن به معترضان سیاسی و کمک رسانی به محرومان را در دستور کار خود قرار دهند.

این مرکز در ادامه مسلمانان جهان را مورد خطاب قرار داده و آورده: امت های اسلامی امروز شاهد مشکلات سیاسی، نبود آزادی ، جنگهای طایفه ای، سرکوب، بازداشتهای بی مورد، تجاوز و بی حرمتی، خونخواری می باشد که این باعث تاسف بوده و این سوال را مطرح می کند که آیا این همان «امت رسول خدا صلی الله علیه و آله» است؟ همچنین باعث تاسف است که مسلمانان، روح قران کریم را ضایع کردند و آیاتی که در قرآن آمده و مومنین را با یکدیگر برادر دانسته فراموش کرده اند.

این بنیاد جهانی در سومین قسمت بیانیه خود، حکمرانان کشورهای اسلامی را مورد خطاب قرار داده و عنوان کرد: ملت های ما تا چه زمانی باید قربانی کشمکش های سیاسی باشند و به خاطر این اختلافات، حکومت ها اموال بلاد اسلامی را خرج جنگ های بی دلیل خود کنند؛ جنگ هایی که جز خرابی، ویرانی، آوارگی و صدمات جبران ناپذیر، ثمره ای ندارد.

مردمان ما امروزه زیر خط فقر زندگی می کنند و به کشورهایی مصرف کننده تبدیل شده ایم که با ید مایتاج خود را وارد کنیم و نمیتوانیم روی پای خود بایستیم.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» در پایان بینیه خود از حکمرانان بلاد اسلامی خواست تا در سیاست های اشتباه خود تجدید نظر کرده و به اموری چون، احترام به حقوق بشر،  اصل فرصت های برابر، عدالت و مساوات و لغو هرگونه تبعیض، اشتغال زایی، تجدید نظر در تعالیم افکار افراطی در راستای بوجود آوردن همزیستی مسالمت آمیز، و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت واقعی مردم در امور مختلف اجتماعی سیاسی، اهمیت دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا