مرجعیت شیعه

بیانیه دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی در نجف اشرف به مناسبت حوادث اسفبار عراق

 در پی حملات تروریست ها به شهر مقدس سامرا و شهر موصل و حوادث اسفبار عراق، دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در نجف اشرف بیانیه ای  زیر صادر کرد

 

در پی حملات تروریست ها به شهر مقدس سامرا و شهر موصل و حوادث اسفبار عراق، دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی در نجف اشرف بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال سیّدنا ومولانا أمیر المؤمنین علیه السلام: «فلمّا علم الله منّا الصبر أنزل علینا النصر؛ و چون خدا ما را صبور یافت پیروزی را بر ما فرو فرستاد». 

با نهایت تأسف و تألم فراوان، شاهد آنیم که عراق و ملت مظلوم و مجاهد و مقاوم آن که همواره در راه خدا و ایمان و آزادی، فداکاری و از خودگذشتگی های فراوانی از خود نشان داده اند و همچنان بر آن ارزش ها مداومت دارند، با سیل عظیم ستمکاری های وحشیانه ی گروه های تروریستی رو به رو هستند که آخرین آن ها حوادث شهر مقدس سامرا و شهر موصل بوده است. 

با اعتمادی که به تمامی اقشار ملت بزرگوار و عزتمند عراق، از قبیل ارتش مقاوم، عشایر مجاهد، سیاستمداران با کفایت و دیگر عزیزان داریم، امیدواریم که در برابر این ستمکاری ها ایستاده و آن را از بیخ و بن براندازند. 

ما دست نیاز و نیایش به سوی خدای مقتدر دراز نموده و به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام توسل می جوییم تا ریشه ستمکاران را قطع نماید. 

رحمت واسعه ی خدای متعال برای شهیدان والا مقام و سلامتی عاجل برای مجروحان و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان داغدارشان را از حضرت باری تعالی مسئلت داریم.

 

وإنّا لله وإنّا إلیه راجعون

 

دفتر حضرت آیت الله العظمی شیرازی دام ظله 

نجف اشرف 

12 شعبان 1435ق

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا