جهان اسلام

آغاز آزادسازی غرب موصل

عملیات آزادسازی غرب موصل آغاز شد.

 

عملیات آزادسازی غرب موصل آغاز شد

عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل سرانجام پس از هفته‌ها انتظار با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، کلید خورد.

العبادی همچنین طی پیامی به نیروهای عراقی گفت: مأموریت اصلی ما آزادسازی انسان پیش از آزادسازی زمین است و این خط مشی ما در عراق بوده و ما بیش از دیگران برای زندگی شهروندانمان و کرامت و حقوقمان اهمیت قائلیم.

پیش از این هم وزارت دفاع عراق از پخش میلیون‌ها اعلامیه در غرب شهر موصل با هدف اطلاع رسانی به شهروندان عراقی درباره عملیات قریب الوقوع ارتش ضد سنی های تندرو در این منطقه خبر داده بود.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد هواپیماهای عراقی میلیون ها اعلامیه از آسمان غرب موصل در میان ساکنان این منطقه توزیع کردند.

وزارت دفاع عراق هدف از پخش این اعلامیه‌ها را اطلاع رسانی به ساکنان غرب موصل درباره عملیات زمینی قریب الوقوع نیروهای عراقی برای بیرون راندن داعش از بخش غربی موصل عنوان کرد.

لازم به ذکر است، بخش شرقی موصل در اوایل بهمن ماه گذشته به طور کامل به دست نیروهای عراقی افتاد که دو سوم این شهر را شامل می شود و انتظار می‌رود عملیات آزادسازی بخش غربی در مدت کوتاه‌تری به سرانجام برسد.

با آزادسازی شرق موصل، بسیاری از سنی های تندرو به بخش غربی فرار کردند و از آن‌جایی که نیروهای مدافع از عتبات و مقدسات عراق، مسیر فرار آنها به سمت سوریه را به طور کامل مسدود کرده‌اند؛ عناصر تروریستی به نوعی در بخش غربی در محاصره به سر می‌برند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا