اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

انتشار نامه بنياد جهانى حضرت آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى در حمایت از دختران و زنان افغانستان

همزمان با تصویب و ثبت روز جهانی تحصیل دختران و زنان افغانستان، بنياد جهانى آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى نامه ای در حمایت از همه دختران و زنان افغانستان، خطاب به جامعه بین الملل منتشر کرد.

بنياد جهانى آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى از مراکز مرتبط با دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، در این نامه بر حمایت خود از تحصیل دختران و زنان افغانستان تاکید کرده و با آنان در این مشکلی که برای آنها و تحصیلشان به وجود آمده، ابراز همدردی کرد.

این موسسه همچنین در نامه خود که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، بر لزوم تلاش جامعه بین الملل برای بازگرداندن دختران و زنان کشور افغانستان به کرسی های تحصیلی مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و آن را حق انسانی آنها دانست.

بنياد جهانى آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى افزود: همگان بر اهمیت نقش علم و دانش در پیشرفت انسان تاکید دارند، بجز اندک افرادی که این موضوع را درک نمی کنند. بدون شک، تحصیل، فقط باعث آموختن علم نمی شود بلکه به انسان نگاهی جامع می دهد تا بتواند بهتر به اطراف خود نگاه کند و قدرت و توانایی خود را در مسیر رشد و پیشرفت و توسعه هدایت و خرج کند. تصیل باعث می شود که توانایی ها و استعدادهای افراد در مسیر درست قرار گیرند و در مسیر پیشرفت بشر قرار گیرد.

این بیانیه افزود: ما در بنياد جهانى آيت الله العظمى سيد صادق شيرازى حمایت کامل خود از تصمیم و اقدام سازمان یونسکو در تعیین و ثبت ۲۴ ژانویه بعنوان روز جهانی تحصیل دختران و زنان افغانستان اعلام می داریم و این موضوع را در مسیر دستورات و رهنمودهای خداوند متعال در قرآن کریم و دین اسلام و احادیث شریف که بر ضرورت تحصیل علم تاکید کرده، می دانیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا