جهان اسلام

واکنش شیعه رایتس واچ به گزارش حکومت بحرین

سازمان دیده بان حقوق شیعیان به بیانیه رژیم بحرین واکنش نشان داد.

 

سازمان دیده بان حقوق شیعیان به بیانیه رژیم بحرین واکنش نشان داد.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ با صدور بیانیه ای اقدام رژیم بحرین به ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی این کشور را مشکوک خوانده و هدف از این گزارش راپنهان کردن علل کشتار اخیر، در این کشور دانست.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری «شیعه ویوز» قرار داده شده، آمده است:

«رژیم بحرین» طی گزارشی مدعی شده است، چند تن از معترضان به نام های «رضا الغسره»، «محمود یوسف حبیب» و «مصطفی حبیب عبدعلی» که توسط نیروهای امنيتی هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده اند، سلاح گرم در اختیار داشته و به سمت این نیروها شلیک نموده اند.

این سازمان حقوق بشری به ادامه اين گزارش پرداخته و افزود: در این گزارش آمده است که چند فعال دیگر نیز به نام های «علی محمد العابد»، «علی حسن الفردان»، «علی عمار عبدالله»، «علی حسن عبدالله» و «علی صادق و علی عبدالحسین» طی روزهای اخیر بازداشت شده اند.

این سازمان که مسئولیت دفاع از حقوق شیعیان را در سطح جهان بر عهده دارد، با رد ادعاهای حکومت بحرین، افزود: 

تمامی شواهد نشان می دهد که اعتراضات به صورت مسالمت آمیز و بدون خشونتی از سوی مردم بوده و به طور قطع تمام توجیه ها و گزارش هایی که رژیم آل خلیفه برای سرکوب و شکنجه معترضان ارائه می دهد تبلیغات صِرف است و هیچ اعتباری ندارد. 

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان در پایان بیانیه خود اضافه کرد: ما اقدام های خشونت بار و بی حد و حصرِ رژیم بحرین و کشتن معترضان را محکوم نموده و درباره تاثیرات این گونه رفتارها در آینده کشور بحرین هشدار می دهیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا