آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

اعدام گروهی 2500 نفر در شهرستان تلعفر توسط داعش

عضو هیات مشاوران نخست وزیر عراق از تلاش گروهای متخصص برای گشودن گوری دسته جمعی در شهرستان تلعفر در استان نینوا با 2500 جسد اعدامی توسط سنی های تندروی داعش خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از خبرگزاری های عراق؛ “سعد العبدلی” عضو هیات مشاوران نخست وزیر عراق اظهار داشت: دریکی از چاه های شهرستان تلعفر حدود 2500 جسد قربانی داعش در زمان اشغال این استان در سال 2014 دفن شده که به گفته شاهدان گاهی این ارقام درست و گاهی نادرست است.

اعدام گروهی در تلعفر توسط داعش

بر اساس این گزارش وی افزود: اکثر افراد دفن شده در این گور دسته جمعی از ترکمانان شیعه و ایزدی ها هستند و این گور به امکانات و تجهیزاتی نیاز دارد که در اختیار تیم ما نیست.

وی در ادامه افزود: از استان های صلاح الدین، انبار، موصل و کرکوک درخواست هایی برای گشودن گورهای دسته جمعی به جا مانده از اعدام ها داعش، داشته ایم.

“العبدلی” همچنین گفت: تیم ملی متخصص در گشودن گورهای دسته جمعی، پیش از این گورهای اسپایکر و روستای کوجو در سنجار را گشوده اما برای ادامه این ماموریت به حمایت فنی، مالی، ابزار ویژه و گرفتن DNA اجساد قربانیان و مطابقت دادن آن هستیم که برای همه اینها نیز به تجهیزات و سردخانه هایی برای اجساد نیاز دارد.

وی با اشاره به لزوم درخواست کمیته دولتی مامور پیگیری مسئله گورهای دسته جمعی از تیم تحقیقات بین المللی بررسی جنایت های بین المللی داعش و سازمان های بین المللی دیگر برای تهیه لوازم و حمایت مالی از تیم ملی عراق گفت که پس از چندین نشست برای بررسی ماموریت موفق شدیم.

العبدلی افزود: این تیم جدولی برای گشودن گورهای دسته جمعی براساس اولویت ها تنظیم کرده و گورسنجار را که مدفن اجساد زنان سالخوردای است که توسط عناصر داعش زنده در حوض پرورش ماهی دفن شده بودند را گشوده است.

به گفته وی هم اکنون این تیم برای تسهیل در گرفتن DNA اجساد و زمینه سازی برای گشودن گور قربانیان زندان بادوش که مدفن 600 جسد بود برنامه ریزی کرده است.

اخبار مرتبط

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا