جهان اسلام

«راه های موفقیت جوانان در مدیریت طرح های اقتصادی» موضوع گردهمایی جوانان مؤسسه النبأ

نشستی تحت عنوان «راه های موفقیت جوانان در مدیریت طرح های اقتصادی» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

نشستی تحت عنوان «راه های موفقیت جوانان در مدیریت طرح های اقتصادی» در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

در این نشست که به همت موسسه «فرهنگی ـ رسانه ای النبأ» از مراکز وابسته به مرجعیت شیعه آيت الله العظمى شيرازى برگزار گردید، برخی از کارشناسان، محققان، صاحب نظران و جمعی از دانشجویان حضور داشتند.

در این گردهمایی «آقای استاد ایهاب علی» کارشناس و پژوهشگر مسائل اقتصادی در مؤسسه النبأ، مقاله ای ارائه نمودکه طیِ آن، چالش های پیش روی جوانان را در سطح طرح های کوچک و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

وی در این مقاله آورده است: منابعِ سازمان ملل متحد پذیرفته اند که حدود 125 میلیون جوان در خانواده هایی هستند که زیر خط فقر به سر می برند.

طبق این آمار، 75 درصد جوانان، در برخی اقتصادهای در حال توسعه استفاده نمی شود و این بدان معناست که این قشر از جامعه بیکارند یا این که به کار منظم مشغول نیستند و در بخش های غیر رسمی کار می کنند.

ایهاب علی افزود: بر اساس آمارهای رسمی، جامعه ی عراق نسبت به بسیاری از کشورهای جهان جوان تر است، چراکه حدود نیمی از ساکنان آن را جمعیت زیر 21 سال تشکیل می دهند. 

از نظر اقتصاددانان، تنها جنبه ی دینی و پرورشی، جامعه جوانان را در کارزار زندگی قدرت و توان نداده، بلکه مسائل اقتصادی در جذب، تهذیب و آموزش مهارت به آنان نقشی مهم دارد و از رهگذر مشارکت دادن آنان در زندگی، به ویژه در فعالیت های اقتصادی، می توان آنان را به افرادی موفق در جامعه تبدیل کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا