جهان اسلام

تظاهرات در محکومیت ترور شیعیان در پاكستان

شیعیان پاکستان در اعتراض به وضعیت امنیتی نامطلوب خود در این کشور، تظاهرات کردند.

 

شیعیان پاکستان در اعتراض به وضعیت امنیتی نامطلوب خود در این کشور، تظاهرات کردند.

شیعیان شهرهای کراچی، حیدرآباد، سکهر، خیرپور، لارکانه، گیلگیت بلتستان و کویته پاکستان در اعتراض به اقدامات تروریستی سنی های تندرو در نقاط مختلف این کشور و سکوت مقامات این کشور در قبال کشتار شیعیان، تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار نمودند.

حاضران در این تجمع هاى اعتراض آمیز، با اشاره به عملیات تروریستی هفته گذشته در «پاراچنار» و ترورهای هدفمند شیعیان در شهر «کراچی» مسئولیت کشتار شیعیان را متوجه حکومت پاکستان دانستند و از دولت و نیروهای امنیتی این کشور خواستند تا به وظائف خود در قبال تامين امنيت مردم مخصوصا شيعيان عمل نمايند.

لازم به ذکر است در آخرین بمب گذاری سنی های تندرو در شهر «پاراچنار» که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، بیش از 80 تن از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

همچنین شیعیان در نقاط مختلف پاکستان، علی الخصوص در شهر «کراچی» توسط سنی های تندرو ترور می شوند، ولی حکومت و ارتش پاکستان تا به حال واکنش مناسبی نسبت به تامین امنیت شیعیان از خود نشان نداده و اقدامات مناسبی برای دستگیری عاملان این گونه اقدامات تروریستی نداشته اند.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ نیز طی بیانیه ای ضمن محکوم نمودن اقدامات سنی های تندرو علیه شیعیان در پاکستان و اعلام حمایت خود از تظاهرات اعتراض آمیز شیعیان؛ مسئولیت امنیت شیعیان را متوجه حکومت این کشور دانست.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا