آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به حمله تروریستی هرات

پس از حادثه تروریستی در منطقه جبرئیل هرات که در آستانه ماه رمضان عظیم رخ داد و بر اثر آن نزدیک به 29 تن از شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به شهادت رسیده و زخمی شدند، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ‌ای خواستار مجازات عاملان آن شد و همچنین از مسئولان خواست تا امنیت مردم را تأمین کنند زیرا این ساده‌‌ترین توقع از حاکمیت هر کشور است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این بیانیه آمده: شورای علمای شیعه افغانستان، ضمن‌ محکومیت شدید این حادثه تروریستی و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش و سنگ دل این جنایت هولناک، برای شهدای این حادثه، علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل و کامل از دربار خداوند بصیر استدعا می‌نماید و برای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصا بازماندگان و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می‌نماید. طبیعی است که هر جریانی که بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد، اولین و ساده‌ترین توقع ساکنان آن سرزمین تامین امنیت جانی است، لذا با توجه به این حادثه و حوادث مشابه دیگر از نهادهای امنیتی جدا می‌خواهد که امنیت مردم را تامین نماید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: همان‌طور که وعده داده‌‌اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه و مجازات نمایند. بار دیگر تاکید می‌نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی‌توانند اخوت اسلامی و وحدت ملی ما را صدمه بزنند.

در بخش پایان این بیانیه آمده: شورای علمای شیعه افغانستان بار دیگر بر اجرای مطالبات اصولی خود تاکید می‌ورزد و معتقد است که برآورده ‌شدن آنها ضمن تامین دیگر اهداف ملی و اسلامی، امنیت سراسری در کشور را نیز تامین خواهد کرد؛ زیرا سبب اعتماد مردم و حکومت می‌گردد و همکاری مردم رکن اصلی در تامین امنیت است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا