جهان اسلام

دیده بان حقوق بشر: فروش سلاح به عربستان فورا متوقف شود/ کشتار مردم یمن جنایت جنگی است

سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار توقف فوری فروش سلاح به عربستان شده و حملات این کشور به یمن را جنایت جنگی خواند.

 

سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار توقف فوری فروش سلاح به عربستان شده و حملات این کشور به یمن را جنایت جنگی خواند.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان حقوق بشری، از دولت ها نیز خواسته است که ناقضان گذشته و کنونی قوانین جنگی در یمن را بازخواست نمایند.

در این گزارش آمده است که نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی عربستان از ماه مارس سال 2014 میلادی در عملیات نظامی خود به شکل غیرقانونی به خانه ها، بازارها، بیمارستانها، مدارس، کارخانه ها و کارگاهها و مساجد، حمله کرده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر، به نقل از مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای خود، در گزارشش آورده است: اعضای سازمان ملل باید به طرف ها، برای توقف قتل غیرنظامیان و پایان رنج و مشقت آنها فشار بیاورند.

این سازمان همچنین تاکید کرد که 61 مورد حمله هوایی ائتلاف عربستان را، تحت فرماندهی آمریکا؛ ثبت کرده که به گفته دیده بان حقوق بشر، به نظر می رسد قانونی نبوده و ممکن است در سطح ارتکاب جنایت جنگی باشد.

براساس این گزارش، نیروهای ائتلافِ تحت فرماندهی عربستان، از بمب های خوشه ای ممنوع شده در سطح بین الملل نیز در یمن استفاده کرده اند و با وجود دلایل غیر قابل انکار مبنی بر استفاده از این سلاح ها در جنگ یمن، آمریکا و انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف نکرده‌اند.

لازم به یاد آوری است، آمریکا و انگلیس روی هم رفته با قراردادهای فروش سلاح به ارزش بیست و چهار میلیارد دلار به عربستان موافقت کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا